تبریز- بدنبال ورود سامانه بارشی برف ،نجاتگران پایگاههای امداد جاده ای جمعیت هلال احمر استان آذربایجان شرقی به کمک در راه ماندگان و گرفتاران در برف و کولاک شتافتند.

۱۰۶۰مسافر بازمانده در راه امداد رسانی شدند

به گزارش خبرنگار قدس انلاین از تبریز، در پی بارش گسترده برف در استان  از عصر روز گذشته چهارشنبه ۱۳ بهمن و اختلال در عبور و مرور خودروها در محورهای مواصلاتی استان نجاتگران پایگاه های امداد جاده ای استان با انجام ۲۷ عملیات امدادی به ۱۰۶۰تن افراد و مسافران گرفتار در برف و کولاک امدادرسانی کردند.

برابر گزارش دریافتی از مرکز کنترل و هماهنگی عملیاتهای امدادی (EOC)معاونت امداد ونجات جمعیت هلال احمر استان آذربایجان شرقی ،نجاتگران پایگاههای امداد جاده ای هلال احمر استان  درشهرهای آذرشهر،اسکو،اهر،بستان آباد ،بناب،چاراویماق ،سراب،شبستر،کلیبر ،مراغه ،مرند،میانه، هریس وهشترود در طول ۱۲ ساعت گذشته به ۳۶۶ خانواده گرفتار در برف و کولاک امدادرسانی کرده و ۵۴۴ تن از مسافران را به اماکن بین راهی و پایگاهها هدایت کرده و در اتاق های پایگاهها اسکان داده و وسایل گرمایشی وتعداد ۸۵۰ تخته پتو و تغذیه در بین اسکان یافتگان توزیع نمودند .

این گزارش می افزاید یکی دیگر از اقدامات مهم نجاتگران کمک به هدایت خودروهای در راه مانده برای ادامه مسیر و رهایی از برف و کولاک و توزیع جیره خشک در بین در راه ماندگان بود که ۴۷۰بسته جیره غذایی در میان مسافران توزیع گردید.

همچنین طی ۱۲ ساعت گذشته نجاتگران علاوه بر امدادرسانی به گرفتاران در برف و کولاک به تصادفات جاده ای رسیدگی کرده و نسبت به انتقال ۳ تن از مصدومان به مراکز درمانی و رها سازی ۲ تن از فوتی ها در محور تبریز – ارومیه اقدام کرده اند .

بنابر این گزارش ،عملیاتهای نجاتگران در محورهای  کلیبر – خداآفرین،آزادراه پیامبراعظم  محدوده های چاراویماق - بستان آباد-میانه ،محورتبریز به کلیبر محدوده  بیلوردی هریس -محدوده روستای زنجیربلاغ اهر ،محور سراب - اردبیل " گردنه صائین "، محور مرند – تبریز، محور میانه - بخش کاغذکنان-دهستان قافلانکوه شرقی - روستای احمدآباد، محور بناب - عجب شیر، جاده شبستر – صوفیان، محور مواصلاتی  میانه - بستان آباد، محور تبریز - ارومیه ،محور سرچم میانه – اردبیل، محور مراغه - هشترود، روستای کلب کندی تالحظه مخابره خبر تداوم داشته است.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.