رئیس دانشگاه مهندسی فناوری‌های نوین قوچان از تخصیص ۵ میلیارد تومان اعتبار از محل تبصره ۳۶ با تخصیص ۱۰۰ در صدی جهت تکمیل پروژه دانشکده مهندسی قوچان خبر داد.

تخصیص۵ میلیارد تومان اعتبار جهت تکمیل پروژه دانشکده مهندسی قوچان

علی‌اصغر بهشتی ظهر پنج شنبه در جمع خبرنگاران با اشاره به این مطلب که جهت اجرای کل پروژه دانشکده مهندسی اعتباری بالغ‌بر ۱۱ میلیارد تومان نیاز بود تصریح کرد: این پروژه با ۶ میلیارد تومان و ۵۸ درصد پیشرفت فیزیکی تنها حدود ۱ میلیارد تومان تخصیص اعتبار داشته است که با توجه به بدهی پیمانکاری ادامه کار دشوار شده بود و خوشبختانه با پیگیری‌های انجام‌شده از طریق سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی کشور مبلغ ۵ میلیارد تومان اعتبار از محل تبصره ۳۶ با دستور مستقیم معاونت رئیس‌جمهور، با تخصیص ۱۰۰ درصدی در قالب اسناد و اوراق برای دانشگاه اختصاص داده شد که انشاء ا... در صورت تخصیص به‌موقع اعتبارات تا مهر سال ۹۶ به پایان خواهد رسید.

مسئول کمیته دانشجویی ستاد دهه فجر قوچان بابیان اینکه ۸۳ برنامه در حوزه دانشجویی در شهرستان قوچان جهت اجرا برنامه‌ریزی‌شده است گفت: مهم‌ترین و شاخص‌ترین برنامه‌های ستاد، برگزاری مسابقات کتاب‌خوانی با عنوان "کتاب من زنده هستم" توسط دانشگاه آزاد اسلامی واحد قوچان، مسابقات عکاسی با عنوان "حماسه حضور" توسط موسسه آموزش عالی اترک، مسابقات ورزشی طناب‌کشی و تنیس روی میز توسط دانشکده فنی شهید رجایی، مسابقه شعار برگزیده استکبارستیزی توسط دانشگاه فنی و مهندسی قوچان، مسابقه آشپزی دانشجویی توسط دانشگاه پیام نور و برگزاری نمایشگاه دستاوردهای داخلی دانشگاه‌ها در محل مصلی قوچان است.

وی ادامه داد: سخنران قبل از خطبه‌های نماز جمعه ۱۵ بهمن نیز مسئول کمیته دانشجویی ستاد دهه فجر قوچان است، تا دستاوردهای علمی و نقش دانشگاه‌ها را در قبل و پس از انقلاب برای نمازگزاران بیان کند.

علی‌اصغر بهشتی با اشاره به این مطلب که جهت اجرای کل پروژه دانشکده مهندسی اعتباری بالغ‌بر ۱۱ میلیارد تومان نیاز است تصریح کرد: این پروژه با ۶ میلیارد تومان و ۵۸ درصد پیشرفت فیزیکی تنها حدود ۱ میلیارد تومان تخصیص اعتبار داشته است که با توجه به بدهی پیمانکاری کار دشوار شده بود که خوشبختانه با پیگیری‌های انجام‌شده از طریق سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی کشور مبلغ ۵ میلیارد تومان اعتبار در قالب ماده ۳۶ با دستور مستقیم معاونت رئیس‌جمهور با تخصیص ۱۰۰ درصدی در قالب اسناد و اوراق برای دانشگاه اختصاص داده شد که انشاء ا... در صورت تخصیص به‌موقع اعتبارات تا مهر سال ۹۶ به پایان خواهد رسید.

رئیس دانشگاه مهندسی فناوری‌های نوین قوچان گفت: باعث افتخار است که دانشگاه مهندسی فناوری‌های نوین قوچان پس از دانشگاه فردوسی مشهد و حکیم سبزواری بیشترین دانشجو و بالاترین اعتبار ملی را در سطح استان خراسان رضوی داشته است و طی ۲سال گذشته اعتبارات هزینه‌ای دانشگاه از ۶ میلیارد تومان به ۱۵ میلیارد تومان افزایش پیداکرده و ازنظر کیفیت آموزشی و هیات علمی و دانشجو نیز پیشرفت بهتری نسبت به دیگر دانشگاه‌های استان داشته است.

وی با اشاره به این مطلب که سرانه فضای آموزشی دانشگاه در ۲ سال گذشته ۲ برابر شده است خاطرنشان کرد: در جذب رشته‌های آموزشی در مقطع کارشناسی ارشد علیرغم سیاست‌های انقباضی، مجوز ۴ رشته مکانیک گرایش طراحی کاربردی، برق گرایش مخابرات، برق گرایش کنترل، شیمی گرایش جداسازی برای دانشگاه گرفته شد.

علی‌اصغر بهشتی با اظهار این مطلب که در حال حاضر ۲۸۶۰ دانشجو در ۳۴ رشته و گرایش در این دانشگاه مشغول تحصیل هستند گفت: در بخش اعضای هیات علمی پیشرفت زیادی حاصل‌شده است و از ۴۲ عضو به ۶۴ عضو افزایش داشته‌ایم، در بخش نیروهای حق‌التدریس نیز ۱۳۰ نفر عضو به شکل غیرمستقیم در حال فعالیت‌اند، ۳۰ نفر نیروی شرکتی و اخیراً نیز با جذب نیرو کارمندان دانشگاه از ۳۹ نفر به ۴۵ نفر افزایش نیرو داشته‌ایم که این در راستای رسیدن به استانداردها و معیارهای وزارت علوم می‌باشد.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.