بیرجند-رئیس دبیرخانه کنگره جهانی مقابله با جریان‌های تکفیری در جهان اسلام با بیان اینکه جنگ بین شیعه و سنی خطا است گفت: عالمان شیعه و سنی که در عرصه وحدت حاضر نمی‌شوند فاقد تقوا و عبادت می‌شوند ومولوی اهل سنت که‌ در برابر تفرقه افکنان فریاد بزند نیازمند شجاعت است.

جنگ بین شیعه و سنی خطا است/وحدت رمز پیروزی

به گزارش خبرنگار قدس آنلاین از بیرجند، حجت الاسلام والمسلمین محمد زمانی ظهرپنج شنبه در همایش همگرایی علمای اسلام در برابر خطرات تکفیر با اشاره به وحدت بین مسلمانان وحدت امت اسلامی را یک رکن دانست واظهار داشت: وحدت استدلال قوی دارد که‌ در قرآن نیز آیات متعددی در رابطه با وحدت وجود دارد.

رئیس دبیرخانه کنگره جهانی مقابله با جریان‌های تکفیری در جهان اسلام با اشاره به اینکه تلاش برای ایجاد وحدت مصداقی از عبادت است بیان کرد: تلاشی که‌ علمای وحدت انجام می‌دهند یک عبادت است.

زمانی، مراد از تقوا را پرهیز از اختلاف‌افکنی و تلاش برای وحدت دانست و تصریح کرد: کسانی که‌ خود را کنار کشیدند و به عنوان عالم شیعه و سنی در عرصه وحدت حاضر نمی‌شوند فاقد تقوا و عبادت می‌شوند.

وی با بیان اینکه برخلاف ذهنیتی که در عوام و روحانیون وجود دارد کسی که وارد جامعه نشود تارک تقوا است خاطرنشان کرد: علما و روحانیون باید این شجاعت را داشته باشند که‌ آبرو و حیثیت خود را کف دست بگذارند و جریان‌های متهجر را فریاد بزنند.

رئیس دبیرخانه کنگره جهانی مقابله با جریان‌های تکفیری در جهان اسلام یادآور شد: مولوی سنی که‌ در برابر تفرقه افکنان فریاد بزند که‌ شما فاقد تقوا هستید نیازمند شجاعت است.

رئیس دبیرخانه کنگره جهانی مقابله با جریان‌ های تکفیری در جهان اسلام با اشاره به اینکه تلاش برای ایجاد وحدت مصداقی از عبادت است گفت: اسرائیل و آمریکا از جریان بیداری اسلامی نگران می‌شوند و کشوری که در عرصه وحدت موفق‌تر از همه عالم است کشور ایران است.

۵۰ عالم شهید سنی درخراسان جنوبی

وی با بیان اینکه همه موظف هستیم با همکاری کنیم و متحد شویم افزود: اتحاد تنها سازگاری اجتماعی نیست بلکه صمیمیت قلبی میان شیعه و سنی است و اخوت به معنای تعامل نیست بنابراین شیعه باید قلباً سنی را دوست داشته باشد.

رئیس دبیرخانه کنگره جهانی مقابله با جریان های تکفیری در جهان اسلام گفت: در تاریخ تعامل وحدت شاهد چهره‌هایی در کردستان هستیم و ۵۰ عالم شهید سنی در این استان وجود دارد که جان خود را فدا کردند و این یک نمونه از صمیمیت است.

زمانی با بیان اینکه شیعه و سنی باید جان را فدای یکدیگر کنند بیان کرد: در این راستا در آنچه عالم سنی علم و کتاب دارد باهم تعامل علمی داشته باشند.

وی با اشاره به اینکه دعواها و جنگ‌هایی که‌ در طول تاریخ میان شیعه و سنی اتفاق افتاد یک خطا بود که‌ اتفاق افتاد بیان کرد: وحدت یک آموزه اصیل قرآنی است و در این راستا جمهوری اسلامی توفیقات زیادی داشته است.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.