امارات عربی متحده از بیم واکنش موشکی نیروهای یمنی، دو سامانه موشکی آمریکایی و روسی در خاک خود مستقر کرد.

امارات از بیم‌ موشک‌های یمن پدافند موشکی مستقر کرد

به گزارش قدس آنلاین به نقل از فارس، دو روز پس از واکنش موشکی ارتش یمن به شناورهای متجاوز سعودی، امارات از بیم قدرت موشکی یمن، پدافندهای موشکی در مرز خود مستقر کرد.

وبگاه «النجم الثاقب» یمن با اعلام این خبر نوشت «امارات که در تجاوز (نظامی) سعودی-آمریکایی به یمن شریک است، برای تقویت پدافند خود در مقابل هر حمله موشکی احتمالی، سامانه موشک‌های "تاد" و "پانتسیر" مستقر کرد». 

این منبع خبری به نقل از منابع نظامی که هویت آنان را فاش نکرد نوشت که امارات موشک‌های آمریکایی تاد و موشک‌های روسی پانتسیر را که مأموریتشان حفاظت از امارات در مقابل موشک‌های مهاجم است، مستقر کرده است. 

النجم الثاقب افزود: نگرانی‌ امارات از رسیدن موشک‌های یمن به بُردهای بیشتر پس از اصابت به شهر طائف و جده عربستان، افزایش یافته چرا که معنای آن اصابت‌ها این است که امارات نیز در بُرد این موشک‌ها قرار گرفته است. 

امارات در کنار عربستان، از کشورهای عربی است که مستقیما در جنگ علیه یمن وارد شده و بر سر نفوذ در جنوب این کشور با ریاض رقابت دارد.

امارات تاکنون سه ضربه دردناک از ارتش و نیروهای مردمی یمن از جمله جنبش انصارالله دریافت کرده است؛ اصابت موشکی به اردوگاه نظامیان اماراتی در استان مأرب در شرق صنعاء دهها کشته از فرماندهان و نظامیان اماراتی بر جای گذاشت. 

در این حمله، فرمانده نظامیان اماراتی در یمن کشته شد. 

یک حمله موشکی دیگر به تجمع نیروهای ائتلاف متجاوز عربستان در اردوگاه شعب الجن در جنوب استان تعز در جنوب غربی یمن، به کشته شدن فرمانده نظامیان سعودی در آن منطقه و افسران اماراتی و شماری از سرکردگان محلی القاعده منجر شد.

در حمله دیگر، موشکی از نیروی دریایی یمن، یک کشتی فرماندهی و انتقال نیرو به نام سویفت که در اجاره امارات بود، منهدم شد و همزمان برای آمریکا و امارات و عربستان رسوایی بزرگی به بار آورد. 

ضربات به امارات به حدی دردناک بوده است که این کشور بعد از حمله موشکی در مأرب، شماری قابل‌توجهی از نیروهای خود را به امارات بازگرداند. 

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.