بیرجند-امام جمعه اهل سنت شهرستان اسدیه گفت: امروز در جهان اسلام پدیده تکفیر یک خطر بزرگ است و به انسجام و اقتدار امت اسلامی آسیب وارد کرده است.

پدیده تکفیر یک خطر بزرگ برای جهان اسلام است

به گزارش خبرنگار قدس آنلاین از بیرجند، مولوی سیداحمد عبداللهی عصر پنج شنبه در همایش همگرایی علمای اسلام در برابر خطرات تکفیر ضمن تبریک سی و هشتمین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی اظهار داشت: پیروزی انقلاب اسلامی مصداق پیروزی خون بر شمشیر است و زمینه‌ای برای نجات مستضعفان از چنگال ظالمان و ستمگران شد که‌ باید قدر بدانیم.

وی افزود: همایش خطرات جریان‌های تکفیری که‌ علمای اسلام را جمع کرده است زمینه مناسبی برای همفکری علمای جهان اسلام برای رهایی از این خطر بزرگ است.

امام جمعه اهل سنت شهرستان اسدیه با بیان اینکه خداوند دو صفت بسیار مهم "خیر الأمم" و "اعتدال" را برای این امت در قرآن بیان کرده است بیان کرد: اسلام دین اعتدال است و اعتدال یک ضرورت مهم برای هر فرد است.

 عبداللهی با بیان اینکه اگر به اعتدال خلل وارد شود دچار افراط و تفریط می‌شود و این برای جامعه خطرساز می‌شود تصریح کرد: صحت و سلامتی انسان وابسته به اعتدال مزاج است.

وی با بیان اینکه اشرف المخلوقات بودن انسان به دلیل روحانیاتش است خاطرنشان کرد: زمانی که‌ روحانیات انسان از حد اعتدال خارج می‌شود نه تنها انسان به مرض روحانی بلکه به مرگ روانی تبدیل می‌شود.

امام جمعه اهل سنت شهرستان اسدیه با اشاره به اینکه در تاریخ اسلام یک مرحله از تکفیر در زمان خوارج بوده است یادآور شد: امروز در جهان اسلام پدیده تکفیر یک خطر بزرگ است و به انسجام و اقتدار امت اسلامی آسیب وارد کرده است.

عبداللهی با بیان اینکه امروز در جامعه کارهایی انجام می‌شود که‌ با روح و اخلاق پیامبر سازگاری ندارد اظهار داشت: بنابراین خطر بزرگی در جهان اسلام وجود دارد که غیر مسلمانان را نسبت به اسلام دچار شک و تردید کرده است.

وی با بیان اینکه مردم باید عدالت داشته و در حد اعتدال باشند افزود: آنچه که‌ اسلام برای ما بیان کرده مهم است نه صحبت‌هایی که‌ دیگران دارند.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.