مشهد- به مناسبت آغاز دهه مبارک فجر، مجموعه‌ای از تمبرهای یادبود پیروزی انقلاب اسلامی در کنار ویترین «روز شمار انقلاب اسلامی» در گنجینه تمبر، اسکناس و سکه موزه مرکزی آستان قدس رضوی به نمایش گذاشته شد.

تمبرهای یادبود و روزشمار انقلاب اسلامی در موزه آستان قدس رضوی به نمایش درآمد

به گزارش قدس آنلاین، مسئول گنجینه تمبر، اسکناس و سکه آستان قدس رضوی با بیان این خبر گفت: منتخبی از صفحات روزنامه‌های منتشر شده در ایام پیروزی انقلاب اسلامی در سال ۱۳۵۷ موجود در آرشیو مطبوعات این آستان مقدس در قالب ویترینی با عنوان «روز شمار انقلاب اسلامی»، در ایام الله دهه فجر، در این گنجینه در معرض دید اهل تاریخ و فرهنگ قرار گرفت.

محمدحسین یزدی‌نژاد ادامه داد: در این ویترین همزمان با هر کدام از روزهای دهه مبارک فجر، صفحات آرشیوی روزنامه‌هایی مانند اطلاعات و کیهان که دربردارنده وقایع تاریخی انقلاب اسلامی در بهمن ۱۳۵۷ است، به نمایش در می‌آید.

وی با تأکید بر اینکه شرکت پست جمهوری اسلامی ایران به مناسبت سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی در سال‌های متوالی تمبرهای یادبود چاپ کرده است، افزود: منتخبی از این تمبرهای یادبود با هدف گرامیداشت یاد و خاطره حضور پررنگ اقشار مختلف مردم در پیروزی این انقلاب شکوهمند در معرض دید فرهنگ‌دوستان گذاشته شده است.

یزدی‌نژاد بیان کرد: از جمله تمبرهای یادبود سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی می‌توان به تمبرهای منتشر شده در ۲۲ بهمن ۱۳۶۹، ۱۳۷۰ و ۱۳۷۱ اشاره کرد.

وی با تذکر بر اینکه تصاویری مرتبط با پیروزی انقلاب اسلامی بر روی این تمبرها به چاپ رسیده است، اضافه کرد: تصویر امام خمینی(ره)، پرچم جمهوری اسلامی ایران، بازگشت امام خمینی(ره) به وطن و حضور پرشور مردم در مراسم استقبال ایشان، بر روی این تمبرها به چشم می‌خورد.

مسئول گنجینه تمبر، اسکناس و سکه آستان قدس رضوی خاطرنشان کرد: این گنجینه به مناسبت‌های مختلف همچون بزرگداشت اشخاص برجسته ملی و مذهبی و همچنین رویدادهای فرهنگی و هنری، آثار ارزشمند و بی‌بدیل خود را به نمایش می‌گذارد.

لازم به ذکر است، علاقه‌مندان همه روزه از ساعت ۸ تا ۱۷ و ۴۵ دقیقه و در روزهای تعطیل از ساعت ۸ تا ۱۲، می‌توانند از این گنجینه تمبر، اسکناس و سکه واقع در طبقه منهای یک موزه مرکزی آستان قدس رضوی در صحن کوثر حرم مطهر رضوی دیدن کنند.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.