مشهد- امام جمعه مشهد گفت: مایه تاسف است که فرانسوی ها ناوگان جنگی وارد خلیج فارس می کنند از آنطرف تجار فرانسوی به وزیر خود اعتراض می کنند اما ایرانی‌ها فرش قرمز پهن کردند و یک اعتراض از دستگاه وزارتخارجه ما بلند نمی شود.

فرانسه ناوگان جنگی می آورد ما برای آن ها فرش قرمز پهن می کنیم/چرا صدایی از وزارت خارجه در نمی آید؟

به گزارش خبرنگار قدس آنلاین، آیت الله سید احمد علم الهدی نماینده ولی فقیه در استان در خطبه‌های نماز جمعه این هفته مشهد مقدس بیان کرد: برادران و خواهران جوان، انقلابی چشم به دست دشمن ندارند.

وی افزود: روز اول مبارزات انقلابیون عنوان می‌شد اگر رابطه با آمریکا بهم بخورد زندگی هم مختل می‌شود اما امروز در فجر سی و هشتم شما خواهر و برادر جوان می‌خواهید چشمتان به دست دشمن باشد؟

وی با اشاره به اینکه نقشه دشمن امروز دقیقاً نقشه عمرسعد است ادامه داد: امروز دشمن به این نتیجه رسیده تنها راه شکست انقلاب به ذلت کشاندن انقلاب است.

علم‌الهدی ادامه داد: در همین هفته گذشته، وزیر خارجه فرانسه به ایران آمد به‌عنوان مذاکره تجارتی با تجار وارد کشور شد، هم‌زمان از تنگه هرمز ناوگان جنگی فرانسه به‌عنوان مانور نظامی وارد خلیج‌فارس شد.

وی خاطرنشان کرد: یعنی در مقام مذاکره تجارتی، کنار میز مذاکره ناو جنگی وارد کردند تا ما را به ذلت بکشانند.

امام‌ جمعه مشهد تصریح کرد: ۳ نفر از تجار فرانسه به وزیر خارجه اعتراض کردند که اگر برای مذاکره تجارتی آمده‌اید ناوگان جنگی برای چیست و ۳ نفر از تجار قهر کردند و برگشتند.

وی خاطرنشان کرد آن چیزی که مایه تأسف ماست این است که تجار فرانسوی به وزیر خودشان اعتراض کردند اما ایرانی‌ها برای وزیر فرانسه فرش قرمز پهن کردند.

عضو مجلس خبرگان رهبری گفت: خستگی بعضی از انقلابیون ما، فشارهای روانی در ضعف نفس بعضی از عزیزان ماست، چطور سیاست حضرت زینب(س) در ما اثر کرده و ما را پرورش داده که ما این‌گونه ضعیف بایستیم که ناوگان جنگی بیاورند به‌عنوان مذاکره تجارتی؟ حتی یک کلمه اعتراض از طرف مسؤولان به وزیر خارجه فرانسه نشود و اصلاً به روی خودمان نیاوریم، آیا این درست است؟

وی تصریح کرد: ما امروز به‌ جایی رسیدیم که از نظر قدرت، دشمن به قدرت ما اعتراض دارد، این بزرگ‌ترین ننگ برای آمریکاست، این بزرگ‌ترین اعلامیه برای دولت ایالات‌متحده است که سخنگوی کاخ سفید کودک ۵ ساله ایرانی را تهدید امنیت خودشان می‌داند، بچه‌ای که در دل آمریکا بزرگ‌ شده است، پس شما از بچه‌های انقلابی ما خبر ندارید.

نماینده ولی‌فقیه در استان خراسان رضوی با بیان اینکه آن‌ها به بچه ۵ ساله ایرانی دستبند می‌زنند و این بزرگ‌ترین اعلامیه ناتوانی و سقوط آمریکاست که به دنیا اعلام کردند، گفت: دشمن ازیک‌طرف به قدرت ما دانسته یا ندانسته، خواسته یا ناخواسته اعتراف کند و رسماً در مقابل چشم جهانیان بگوید بچه ۵ ساله ایرانی برای ما تهدید امنیت است و ما از این‌ طرف در مقابل دشمن قسم‌خورده، همین فرانسه که در مذاکرات ۱+۵ در طول یک سال که محصولش برجام شکست‌خورده است، این‌گونه رفتار کنیم.

وی ادامه داد: این‌ها تنها کسی بودند که کارشکنی می‌کردند در مذاکرات، در کارشکنی‌ها جلودار همه، همین وزیر خارجه فرانسه بود و حالا با ناوگان جنگی به اسم مذاکره تجارتی به کشور بیاید و ما به روی خودمان نیاوریم.

برجسته ترین پرستاران همسر جانبازان هستند

نماینده ولی فقیه در استان خراسان رضوی همچنین با تبریک سالروز ولادت حضرت زینب(س) ادامه داد: امروز، روز پرستار است و از همه پرستاران که قشر زحمتکش جامعه هستند تشکر داریم و زحمات و خدمات آنها را گرامی می‌داریم اما در میان جمع پرستاران، برجسته ترین پرستاران، همسران و پرستاران عزیزان جانباز هستند. این انتخاب یک ایثارگری بسیار ارزشمند و قابل تقدیر است.

آیت‌الله علم‌الهدی با اشاره به اینکه این مسئله فوق‌العاده دارای ارزش است تاکید کرد: این زحمات با تقدیر و تشویق و احترام در عرصه زندگی این جهانی قابل جبران نیست.

خطیب جمعه مشهد مقدس افزود: در روزی که تفکر اسلامی و معنوی مسلمانان مورد تهاجم استکبار اموی و تجمل‌پرستی قرار گرفته بود؛ اگر پرستاری زینب از تفکر اسلامی نبود این ویروس ریشه مکتب را از میان می‌برد و امواجی که از اطراف بلند شد تا آثار انسان‌ساز و جامعه آفرین انقلاب کربلا را از میان ببرد با مقابله زینب کبری(س) مواجه شد.

آیت‌الله علم‌الهدی ادامه داد: دشمن پس از انقلاب به دنبال نابودسازی آثار انقلاب بود و راهکار را ذلت اهل بیت(ع) و انقلابی‌ها می‌دید، بعد از شهادت سیدالشهدا(ع)، عمرسعد فرماندهان را جمع کرد و عنوان کرد اینها مانند اسرای معمولی جنگ‌ها نیستند بلکه خانواده رسول الله(ص) هستند.

وی افزود: در نظر داشتند با ذلت اهل بیت(ع) هیبت پیامبر(ص) را از میان ببرند و هیبت بنی‌امیه را جایگزین کنند، زینب(س) اما نگهبان انقلاب بود، زینب(س) پرستاری انقلاب را کرد و امروز ما نیز به پرستاری از این انقلاب نیاز داریم و باید الگوی ما در این زمینه حضرت زینب(س) باشد.

نماینده ولی‌فقیه در استان خراسان رضوی ادامه داد: ما به وسیله انقلابی بودن باید از این انقلاب پرستاری کنیم، مدیریت انقلاب زینب(س) نمونه است و حالا ما دو روز در مقابل چند تحریم دشمن فریاد بزنیم که تحریم‌ها به ما ضربه زده است؟ رابطه ما با زینب(س) و امام حسین(ع) چقدر است؟

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.