۱۶ بهمن ۱۳۹۵ - ۱۰:۱۹
کد خبر: 500007

پیتر سینگر، استاد اخلاق زیستی دانشگاه پرینستون در یادداشتی نوشته: هنگامی که دونالد ترامپ، رئیس جمهور ایالات متحده شد، من برای اعتراض به خیابان ها نیامدم. نظر من این بود که بدون توجه به نتایج ناگواراحتمالی انتخابات، باید به شیوه دموکراتیک احترام گذاشت تا زمانی که برخی اقدامات دولت ترامپ باعث اعتراض ما شد.

قدس آنلاین - هنگامی که دونالد ترامپ، رئیس جمهور ایالات متحده شد، من برای اعتراض به خیابان ها نیامدم. نظر من این بود که بدون توجه به نتایج ناگواراحتمالی انتخابات، باید به شیوه دموکراتیک احترام گذاشت تا زمانی که برخی اقدامات دولت ترامپ باعث اعتراض ما شد. هنوز هشت روز کاری از به قدرت رسیدن ترامپ نگذشته بود که فرمان منع ورود اتباع هفت کشور به آمریکا تیتر یک همه رسانه های جهان شد. دونالد ترامپ این فرمان محدودیت را برای ورود تمامی مهاجران از ایران، عراق، لیبی، سومالی، سودان، سوریه و یمن به آمریکا امضا کرد.

وی پیش از این اعلام کرده بود که هرگز درس هایی را که از حادثه یازده سپتامبر گرفته است، فراموش نخواهد کرد، اما امروز، شاهد خلاف این ادعا هستیم. هواپیماهای ۱۱ سپتامبر از کشورهایی مثل مصر، لبنان، عربستان سعودی و امارات متحده بودند که مشمول دستور جدید ترامپ نشدند. الکس نورسته، تحلیلگر سیاست  مهاجرتی در مرکز آزادی و شکوفایی موسسه کیتو، گفته است که در ۴۰ سال گذشته تا پایان سال ۲۰۱۵، هیچ فردی در آمریکا توسط حمله تروریستی هفت کشوری که در فرمان ترامپ منع شده اند، کشته نشده است.

ایرانیان و بسیاری از آنها که شهروند قانونی ایالات متحده هستند، به شدت ناراحتند. تریتا پارسی، رئیس شورای ملی ایرانیان آمریکا، میگوید: ایالات متحده بیشتر از ایران در تولید دولتی به نام داعش نقش داشته است و این مسئله کاملا منطقی است، چرا که داعش سازمانی سنی است و نود درصد مردم ایران، شیعه هستند.

با توجه به بررسی های نورسته، فرمان اجرایی منع ورود به آمریکا، نه تنها هیچ تاثیری در بهبود امنیت ایالات متحده نخواهد داشت، بلکه فقط باعث ناراحتی می شود. چنین رفتاری، دید مردم را نسبت به ترامپ تغییر می دهد و او را فردی بی اخلاق می شناسند. ترامپ همیشه می گوید که منافع مردم آمریکا در درجه اول اهمیت است اما آیا واقعا ارزش بیشتری برای منافع دیگران قائل نیست؟

منبع: یورونیوز/ نویسنده: پیتر سینگر، استاد اخلاق زیستی دانشگاه پرینستون و استاد برجسته دانشگاه ملبورن

منبع: روزنامه قدس

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.