تبریز- رئیس دانشگاه علوم پزشکی تبریز از راه اندازی بخش پیوند مغز استخوان در تبریز خبر داد.

 بخش پیوند مغز استخوان در تبریز راه‌اندازی می‌شود

به گزارش قدس آنلاین، محمدحسین صومی صبح شنبه در مراسم راه اندازی نخستین مرکز جامع سلول های بنیادی و پزشکی بازساختی کشور در تبریز افزود: ۳ مرکز رشد در حوزه پژوهش در دانشگاه تبریز وجود داشت که تلاش می شود تعداد این شرکت ها تا پایان سال به ۳۰ شرکت افزایش یابد.

وی اظهار کرد: دانشگاه علوم پزشکی تبریز توجه ویژه ای به تجاری سازی شرکت های دانش بنیان دارد و تلاش می شود ایده ها به فناوری تبدیل شود.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی تبریز یادآوری کرد: با تبدیل مجموعه ای از آموزش ها به فناوری خواهیم توانست در آینده حرفی برای گفتن در حوزه پزشکی داشته باشیم.

صومی، ادامه داد: ۳ دانشگاه علوم پزشکی تهران، تبریز و شیراز برای راه اندازی مرکز جامع سلول های بنیادی و پزشکی بازساختی با معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری قرارداد بسته اند.

وی یادآوری کرد: براساس این قرارداد سرمایه گذاری برای راه اندازی این مرکز از سوی دانشگاه علوم پزشکی، معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری و وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی انجام می شود.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی تبریز با اشاره اینکه بخش پیوند مغز استخوان در آذربایجان شرقی در حال پیشرفت است، گفت: همزمان با این بخش شرکت ها و زیرساخت های لازم برای راه اندازی مرکز جامع سلول های بنیادی و پزشکی بازساختی در تبریز فراهم شده است.

صومی، افزود: اگر چه زیرساخت های متعددی در دانشگاه های علوم پزشکی تهران و شیراز برای راه اندازی این مرکز وجود داشت ولی با تمام تلاش ها توانستیم نخستین مرکز جامع سلول های بنیادی و پزشکی بازساختی را در تبریز افتتاح کنیم.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.