دبیر علمی ششمین همایش قلب و فناوری‌های نوین با اشاره به اینکه برخی از سکته‌های مغزی ناشی از بیماری‌های قلبی هستند، گفت: در صورتی که فشار خون بالا کنترل نشود می‌تواند سکته مغزی را به دنبال داشته باشد.

مرگ سالانه ۱۰۰ هزار نفر بر اثر بیماری‌های قلبی و عروقی/ فشار خون بالا منجر به سکته مغزی می‌شود

به گزارش «قدس آنلاین»،   مسعود اسلامی دبیر علمی ششمین همایش قلب و فناوری‌های نوین و همایش مشترک قلب و غدد و قلب و اعصاب با بیان اینکه برای ارتقای وضعیت قلب و عروق در کشور باید روشی را که کشورهای پیشرفته برای پیشگیری از بیماری‌های قلب و عروق طی سال‌های گذشته طی کرده‌اند را در پیش بگیریم، اظهار کرد: کشورهای غربی به ویژه اسکاندیناوی در عرصه کاهش بیماری‌های قلب و عروق موفق بوده‌اند.

وی با اشاره به اینکه از جمله کارهای موثر در کاهش بیماری‌های قلب و عروق، تشخیص و درمان به موقع فشار خون است، اظهار داشت: مصرف کمتر نمک و کاهش مصرف چربی اشباع که عمدتاً در فست فودها وجود دارد از دیگر کارهای موثر برای کاهش بیماری‌های قلب است.

دبیر این همایش کاهش مصرف دخانیات را از دیگر موارد موثر در راستای کاهش بیماری‌های قلبی دانست و تصریح کرد: در کشور ما مصرف چربی های اشباع، استعمال دخانیات و عدم کنترل فشار خون  موجب افزایش بیماری‌های قلب و عروق می‌شود.

وی با اشاره به پیشرفت‌های تشخیصی و درمانی در عرصه بیماری‌های قلبی تصریح کرد: امروزه می‌دانیم که اگر بیمار دچار سکته مغزی طی چهار ساعت اول به مراکز پیشرفته و مجهز رسانده شود با تزریق داروی ضدانعقادی می‌توان از بروز بسیاری از عوارض پیشگیری کرد.

دبیر انجمن آترواسکلروز ایران با تأکید بر اینکه به ازای هر یک دقیقه تأخیر پس از سکته مغزی، دو میلیون سلول مغزی از بین می‌روند، اظهار کرد: مهم‌ترین کار برای فرد دچار سکته مغزی، رساندن بیمار به اورژانس است.

اسلامی در ادامه با اشاره به اینکه برخی از سکته‌های مغزی ناشی از بیماری‌های قلبی هستند، گفت: فشار خون بالا در صورتی که کنترل نشود می‌تواند سکته مغزی را به دنبال داشته باشد.

وی در پایان با بیان اینکه سالانه صدهزار نفر بر اثر بیماریهای قلبی عروقی فوت می‌کنند، خاطرنشان کرد: کنترل بیماران دچار سکته مغزی با همکاری گروه‌های مختلف از جمله متخصص قلب، اعصاب، فیزیوتراپ و پرستاران بازتوانی راحت‌تر خواهد بود.

منبع: خبرگزاری فارس

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.