نیشابور- وزیر آموزش و پرورش با تاکید بر تفسیر شعارهای استقلال، آزادی و جمهوری اسلامی در نظام تعلیم و تربیت کشور گفت: تربیت افرادی آزاداندیش و اهل خرد جمعی در مدارس ضروری است.

تربیت افرادی آزاداندیش و اهل خرد جمعی در مدارس ضروری است

به گزارش قدس آنلاین، فخرالدین دانش آشتیانی ظهر شنبه در مراسم مشترک بهره برداری ۲۵ مدرسه خیرساز در نیشابور اظهار کرد: برای تفسیر شعار استقلال، آموزش و پرورش باید جوانان را به نیروهای کارآمد و کارآفرین تبدیل کند تا بتوانند کشور را در مسیر توسعه حرکت دهند.

وزیر آموزش و پرورش ادامه داد: برای تحقق شعار آزادی نیز وظیفه داریم در مدارس افرادی را تربیت کنیم که آزاداندیش، متفکر و اهل خرد جمعی باشند و در تصمیم گیری ها با تعقل و تفکر به تصمیم برسند.

وی ساخت و تحویل مدرسه در مدت کوتاه را از سوی افراد نیکوکار امری ارزشمند توصیف و بیان کرد: با این سرعت، وظیفه معلمان و مربیان سنگینتر می شود و معلمان وظیفه دارند محیط مدرسه را برای فرزندان شاد کنند.

دانش آشتیانی گفت: باید کاری کرد که دانش آموزان با ذوق و شوق به مدرسه بیایند و این در گرو رفتار و چگونگی تعامل مربیان با دانش آموزان است.

وی تعامل در فرآیند یادگیری به خصوص تقویت مهارت های دانش آموزان را از اصلی ترین برنامه های وزارت آموزش و پرورش ذکر و بیان کرد: باید در این راستا دانش آموزان، معلمان و مدیران آزادی داشته باشند تا بتوانند راه خود را انتخاب کنند.

وزیر آموزش و پرورش افزود: تفسیر جمهوری اسلامی و مردمسالاری دینی این است که باید به نظر افرادی که در مدرسه کار می کنند اهمیت دهیم.

وی ادامه داد: نظام تعلیم و تربیت، نظام بخشنامه ای و دستورالعملی نیست لذا باید از مشارکت معلمان در بهبود تعلیم و تربیت استفاده کنیم.

دانش آشتیانی گفت: تشکیل پارلمان معلمان و پارلمان اولیا در آموزش و پرورش خراسان رضوی، عملیاتی کردن شعار جمهوری اسلامی است، با این مجلس همه افراد در پیشبرد برنامه ها مشارکت دارند.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.