گناباد-معاون وزیر آموزش و پرورش و رئیس سازمان نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس کشور گفت: ایجاد فضای بانشاط باید محور مهم احداث و توسعه مدارس قرار گیرد.

ایجاد فضای با نشاط باید محور توسعه مدارس قرار گیرد

به گزارش خبرنگارقدس انلاین، محمد تقی نظرپور صبح امروز درمراسم افتتاح مجتمع اموزشی شهید بهشتی گناباد افزود: ایجاد فضای با نشاط در معماری مدارس در کنار مقاوم سازی و افزایش مشارکت خیران رویکرد مهم وزارت آموزش و پرورش است. .

وی اظهار کرد: باید در معماری فضاهای آموزشی وفضای سبز ان از گونه های اقلیمی منطقه  برای افزایش انگیزه در دانش آموزان توجه وی‌ژه شود..

وی گفت: وزارت آموزش و پرورش تلاش می کند با ایجاد فضای لازم بستر مشارکت و همراهی خیران در احداث و بهسازی فضاهای آموزشی را افزایش و مشکلات مناطق مختلف را کاهش دهد.

وی تصریح کرد :فضاهای آموزشی ساخته شده باید استاندارهای لازم را داشته تا حداقل بیش از ۱۵۰ سال عمر مفید داشته باشد و از ان بهره برداری شود.

وی با اشاره به بازسازی ۴۸ درصد مدارس تخریبی کشورگفت: در دولت تدبیر و امید حدود ۶ هزار ۲۴۱پروژه با ۳۴ هزار کلاس درس ساخته شده است و مابقی مدارس فرسوده تا پایان برنامه ششم ساخته خواهد شد.

  محمد تقی نظرپورافزود:درسال ۹۵توسط خیرین بیش از ۹۰۰میلیارد تومان تعهد نامه امضا شده اما توسط دولت فقط ۲۰۰میلیارد در ردیف بودجه قرار گرفته لذا نمایندگان مجلس با برای بازسازی اماکن آموزشی تلاش کنند.

رئیس سازمان نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس خراسان رضوی هم در این مراسم گفت:از سال۹۲تا کنون دراستان خراسان رضوی ۸۱۱پروژه با ۴هزارکلاس درس وهزینه ای  بالغ بر۴۹۷میلیاردتومان به بهره برداری رسیده است.

سیدهدایت الله هاشمی نسب افزود:درهمین مدت در شهرستان گناباد۱۱پروژه با زیربنای ۱۳هزارو۵۰۷مترمربع وهزینه ای بالغ بر۸میلیاردتومان با کمک خیرین ساخته شده است.

مدیرکل آموزش وپرورش خراسان رضوی هم در این مراسم از گناباد به عنوان  بهشت تعلیم وتربیت یاد کرد وگفت:این شهرستان از لحاظ مسائل اموزشی و تربیتی سرامد استان است.

علیرضا کاظمی افزود:گنابادظرفیت توسعه وجهش رادارد و باید بیش از پیش مورد توجه قرارگیرد.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.