کرمان - استاندار کرمان با اشاره به برگزاری بزرگداشت آیت الله میرزا محمدرضا مجتهد کرمانی در کرمان، خواستار برپایی برنامه نکوداشت علماء و بزرگان علم و ادب کرمانی در قید حیات شد.

نکوداشت علماء و بزرگان کرمانی در قید حیات برگزار شود

به گزارش قدس آنلاین، علیرضا رزم حسینی شامگاه یکشنبه در دیدار با مدیر مرکز اسناد و کتابخانه ملی جنوب شرق کشور ضمن تاکید به برپایی نکوداشت بزرگان علم و ادب کرمان، هدف از برگزاری بزرگداشت خاندان احمدی با محوریت آیت الله میرزا محمدرضا مجتهد کرمانی را توجه به پیشینه علم و اجتهاد بزرگان کرمان عنوان کرد.

وی یادآورشد: مبارزات آیت الله محمدرضا مجتهد کرمانی، این عالم برجسته با حاکمان قاجاریه و تلاش در راه احیاء مشروطه و جمهوری خواهی مردم ایران، راهگشا مبارزات حق طلبانه مردم در دوره پهلوی اول و دوم بود.

استاندار کرمان ضمن استقبال از این حرکت و آغاز آن در ایام الله دهه فجر، خواستار برپایی برنامه نکوداشت علماء و بزرگان علم و ادب کرمانی در قید حیات شد.

رزم حسینی در ادامه از طرح پردیس که قرار است برای نخستین بار در کشور به پیشنهاد سازمان اسناد و کتابخانه ملی جنوب شرق اجرا شود، استقبال نمود و خواستار تشریح این طرح در نخستین شورای اداری استان کرمان شد.
 
آیت‌الله میرزا محمدرضا مجتهد کرمانی از روحانیون متنفذ و برجسته کرمان، در سال ۱۲۴۳ شمسی دیده به جهان گشود.

خاندان ایشان که در کرمان به خاندان احمدی شهرت داشتند، از قدیم‌الایام ملجأ و پناه‌گاه مردم آن دیار بودند. و تولد میرزا محمدرضا، طلوع خجسته دیگری بر این خاندان و مردم منطقه بود.

این فقیه کرمانی پس از عمری خدمت به اسلام و مبارزه بی‌امان با انحرافات و حاکمان ستمگر، مجتهد بزرگ و مبارز برجسته کرمان در ۱۶ مهرماه سال ۱۳۲۴ شمسی دارفانی را وداع گفت و به دیدار معبود شتافت.
پیکر پاکش با حضور بی‌سابقه اقشار مختلف مردم تشییع، و در جوار بارگاه امامزاده سیدحسین علیه‌السلام کرمان به خاک سپرده شد. مقبره آن عالم ربانی،‌ مورد توجه مردم متدین می‌باشد.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.