میلیتری تایمز از مخفی کاری آمریکا در انجام هزاران حمله هوایی به کشورهای سوریه،عراق و افغانستان خبر داد.

«میلیتری تایمز» فاش کرد: مخفی کاری آمریکا در هزاران حمله هوایی به خاورمیانه

به گزارش "قدس آنلاین"؛ تحقیقات اخیر پایگاه خبری «میلیتری تایمز» مخفی کاری آمریکا در انجام بسیاری از حملات هوایی در سوریه،عراق و افغانستان را فاش کرد.

در گزارش «میلیتری تایمز» آمده است که فرماندهی مرکزی آمریکا اذهان عمومی را در ارزیابی پیشروی کلی در جنگ علیه تروریسم به گمراهی کشانده است.

بر اساس این گزارش،انجام هزاران حمله هوایی در افغانستان،عراق و سوریه از مردم مخفی شده است.

این تحقیقات همچنین نشان می دهد که اطلاعات ارائه شده در خصوص حملات نیروی هوایی آمریکا شامل موشک هایی که کشورهای خاورمیانه ای را هدف قرار داده است،نیست.

گزارش ارائه شده از سوی میلیتری تایمز حاکی از آن است که این اطلاعات ناقص همچنان از سوی پنتاگون و یا در موقعیت های مختلف در گزارش های رسمی و اخبار منتشر شده در رسانه ها مورد استفاده قرار می گیرد.

به گزارش این پایگاه اطلاع رسانی،تنها در سوال 2016 میلادی ،هواپیماهای آمریکایی حداقل 456 حمله هوایی در افغانستان انجام دادند که در پایگاه اطلاعاتی نیروی هوایی آمریکا ثبت نشد.

این تحقیقات همچنین آشکار می کند که پنتاگون حدود شش هزار حمله هوایی در عراق و سوریه که به سال 2014 میلادی بر می گردد را در ارزیابی های خود به شمار نیاورده است.

به گفته نیروی هوایی آمریکا،جت های ائتلاف بین المللی در پایان سال 2016 میلادی حدود 23 هزار و 740 حمله هوایی در عراق و سوریه انجام دادند.

این در حالی است که وزارت دفاع آمریکا تعداد این حملات را تا پایان ژانویه 2017 میلادی ،17 هزار و 861 مورد اعلام کرده است.

میلیتری تایمز می گوید که هشدار دهنده ترین جنبه تحقیقات انجام شده این است که اختلاف در تعداد حملات انجام شده و به عبارت دیگر مخفی کاری آمریکا در زمینه حملات هوایی اش به سال 2001 و دوران ریاست جمهوری جرج دبلیو بوش بر می گردد که حملاتی به افغانستان در واکنش به حملات 11 سپتامبر انجام شد.

منبع: خبرگزاری شبستان

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.