اصفهان-رییس پیش بینی اداره کل هواشناسی استان اصفهان اعلام کرد: در سال بارشی امسال یعنی ازابتدای پاییز ۹۵ تاکنون، تنها حدود ۱۸ میلی متر بارندگی را در شهر اصفهان شاهد بوده ایم که درمقایسه با آمار بلند مدت باید ۶۰ میلی متر بارش انجام می شد.

امسال شهر اصفهان فقط ۱۸ میلی متر بارندگی داشته است

حسن خدابخش در گفتگو با خبرنگار قدس آنلاین، با اشاره به اینکه امسال میزان بارش ها در شهراصفهان بسیار کم بوده است، اظهارکرد:  البته بارش ها در سال زراعی کم است و اصفهان تنها حدود ۱۲۰ میلی متر بارندگی در سال دارد که بسیار اندک و نگران کننده است.

وی ادامه داد: شرایط جغرافیایی اصفهان و تغییراتی که در اقلیم بارش های جهانی و مناطق جنب گرمسیری اتفاق افتاده، بارش ها را دچار اختلال کرده و برخی نواحی دچار خشکسالی شده اند و این در حالی است که در برخی از نقاط کشورمان حتی با سیل مواجه شده اند.

رییس پیش بینی اداره کل هواشناسی استان اصفهان تصریح کرد: در استان اصفهان دو سیستم بارشی یکی از سمت مدیترانه و دیگری از سمت جنوب وجود داشت اما در سالهای اخیر تغییراتی در سر منشأ این سامانه ها اتفاق افتاده و باعث شده میزان بارش ها کاهش یابد.

وی اضافه کرد: اکنون سامانه های مدیترانه ای به سمت شمال کشور رفته و سامانه های جنوبی هم تزریق رطوبتی مناسبی برای شهر نداشته اند.

خدابخش در پاسخ به این سؤال که برخی معتقدند صنایع اجازه ورود ابرها به سمت اصفهان را نمی دهند، گفت: به اعتقاد کارشناسان هواشناسی تغییر شرایط اقلیمی و افزایش ذرات ناشی از آلاینده ها در این رابطه تاثیر دارند.

وی خاطرنشان کرد: نکته دیگر اینکه هنوز ثابت نشده پارازیت ها اثر مؤثری بر روی سامانه های بارشی داشته باشند ولی آنچه در مراکز پیش بینی بررسی شده، تأثیر آلاینده ها بر روی بارش در شهرها و توزیع بارش در کشور است.

رییس پیش بینی اداره کل هواشناسی استان اصفهان یک خبر خوش هم برای اصفهانی ها داشت و آن اینکه از روز پنجشنبه هفته جاری، سامانه بارشی به سمت استان اصفهان نفوذ می کند و از سمت غرب شاهد بارش هایی خواهیم بود.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.