یزد- رئیس پلیس فتا استان یزد گفت: پلیس فتا استان، فردی را که اقدام به بارگزاری تصاویر مبتذل و مستهجن در فضای مجازی کرده بود را شناسایی و دستگیر کرد.

عامل بارگزاری تصاویر مبتذل در فضای مجازی دستگیر شد

به گزارش قدس آنلاین به نقل از پایگاه خبری پلیس، سرگرد مرتضی ابوطالبی اظهارداشت: در پی رصد و پایش فضای مجازی و نرم افزار های پیام رسان اجتماعی، یک کانالی با محتوای مستهجن شناسایی و دستگیری متهم در دستور کار قرار گرفت.

وی افزود: کارشناسان این پلیس با استفاده از روش های مهندسی و با تلاش های شبانه روزی فردی به هویت ج.ف را شناسایی و با دستور قاضی پرونده، متهم را دستگیر و به این پلیس منتقل کردند.

سرگرد ابوطالبی خاطرنشان ساخت: با توجه به مستندات به دست آمده متهم لب به اعتراف گشود و به راه اندازی این کانال در فضای مجازی و بارگزاری فیلم ها و تصاویر مستهجن و مبتذل اعتراف کرد.

رییس پلیس فتا استان یزد به کاربران شبکه های اجتماعی هشدار داد: بر اساس ماده ۱۴ قانون جرایم رایانه‌ای، هرکس به وسیله سامانه‌های رایانه‌ای یا مخابراتی یا حامل‌های داده، محتویات مستهجن را منتشر و توزیع کند به حبس از ۹۱ روز تا دو سال یا جزای نقدی از پنج تا ۴۰ میلیون ریال یا هر دو مجازات محکوم خواهد شد.

وی افزود: بنابراین بر اساس این ماده قانونی، هیچ‌کس نمی‌تواند عکس مستهجنی از خود یا دیگران ولو این‌که ایرانی نباشد منتشر کند و اگر چنین کاری انجام دهد مجازات خواهد شد.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.