گزیده ای از بیانات رهبر معظم انقلاب در دیدار با فرماندهان و جمعی از کارکنان نیروی هوایی ارتش به مناسبت روز ۱۹ بهمن، سالگرد بیعت افسران، درجه‌داران و همافران نیروی هوایی ارتش با حضرت امام خمینی (ره) مرور می کنیم. 

بازخوانی/ بیانات رهبر انقلاب درباره خط شکنان نیروی هوایی ارتش

قدس آنلاین - گزیده ای از بیانات رهبر معظم انقلاب در دیدار با فرماندهان و جمعی از کارکنان نیروی هوایی ارتش به مناسبت روز ۱۹ بهمن، سالگرد بیعت افسران، درجه‌داران و همافران نیروی هوایی ارتش با حضرت امام خمینی (ره) مرور می کنیم. 

«نه» به طاغوت، خط شکنی بزرگ حادثه ۱۹ بهمن

حادثه‌ نوزده بهمن یک خطشکنیِ بزرگ بود، یک کار عظیم بود. افسر، درجه‌دار و همافر بیایند، علناً و با صراحت با انقلاب هم‌آوائی کنند و نگاه کنند تو چشم نگهبانان رژیم طاغوت و به آنها «نه» بگویند؛ این خیلی کار بزرگی بود.

گزیده سخنان در دیدار با فرماندهان نیروی هوایی ارتش ۱۹/۱۱/۱۳۹۰

جریان غیرقابل انکار نیروی هوایی در خودباوری

 جریان عظیم استعداد و عشق و ابتکار و حرکتِ در جهتِ خودباوری و خودکفایی در نیروی هوایی، در کل ارتش، در نیروهای مسلح و در سراسر کشور، یک جریانی است که امروز حتی مخالفین جمهوری اسلامی، دشمنان جمهوری اسلامی هم نمیتوانند منکر آن بشوند.

گزیده سخنان در دیدار با فرماندهان و کارکنان نیروی هوایی ارتش ۱۹/۱۱/۱۳۹۱

«جهاد خودکفایی» در نیروی هوایی از آثار بزرگ نوزدهم بهمن

حادثه نوزده بهمن باعث ایجاد استقلال در ارتش شد.  در ارتش؛ بخشی از نظام اجتماعیِ زمان طاغوت که بیشترین رنج را از تسلّط و دخالت بیگانگان متحمّل شده بود؛ حادثه‌ نوزدهم بهمن در یک چنین دستگاهی و در یک چنین سازمانی، احساس استقلال را بیدار کرد.  این احساس را در کلّ ارتش، اوّل در نیروی هوایی و بعد در بقیّه‌ بخشها زنده کرد.  اوّلین جایی که «جهاد خودکفایی» در آن به وجود آمد، نیروی هوایی بود.

گزیده سخنان در دیدار با فرماندهان و کارکنان نیروی هوایی ارتش ۱۹/۱۱/۱۳۹۲

بیعت نیروی هوایی با امام خمینی،  تأثیر جاذبه‌ حقیقت انقلاب

همین نیروی هوایی، تحت تأثیر جاذبه‌ حقیقت انقلاب، آن‌چنان به هیجان آمد که یک چنین کار بزرگی را انجام داد؛ یعنی در روز روشن، جلوی چشم این همه مأمور و در معرض تهدیدهای گوناگونی که آن روز وجود داشت، بلند شدند آمدند با امام در خیابان «ایران» بیعت کردند، سرود خواندند، ایستادند و کارتهای شناسایی‌شان را سرِ دستشان گرفتند. آن مضمون مهمّ این حادثه این است؛ جاذبه‌ عجیب انقلاب.

گزیده سخنان در دیدار با فرماندهان و کارکنان نیروی هوایی ارتش ۱۹/۱۱/۱۳۹۳

حرکت روز نوزدهم بهمن، پیوستگی مردم با نیروی هوایی

حرکت روز نوزدهم بهمن سال ۵۷ از سوی نیروی هوایی، بلافاصله از سوی مردم پاسخ داده شد و به کمک نیروی هوایی شتافتند. این هم یک درس است؛  یعنی با مردم بودن، در خدمت مردم بودن، پیوسته به مردم بودن یک مجموعه‌ نظامی، فورا جواب می دهد؛ یعنی مردم پشتیبان می شوند. خیلی فرق می کند که یک مجموعه‌ نظامی متکی به مردم باشد یا نباشد؛ این خیلی تفاوت دارد.

گزیده سخنان در دیدار با فرماندهان و کارکنان نیروی هوایی ارتش ۱۹/۱۱/۱۳۹۴

حادثه نوزدهم بهمن مصداق «رزق لایُحتَسَب» است

 نیروی هوایی در دوران رژیم طاغوت یکی از نزدیک‌ترین بخش‌ها به نظام سیاسی وابسته به آمریکا بود اما رژیم طاغوت -در حالی که هیچ‌گاه تصور نمی‌کرد- از همین بخش سهمگین‌ترین ضربه را خورد.  این حادثه در واقع مصداق «رزق لایُحتَسَب» یا روزی غیرقابل انتظار و غیرقابل محاسبه است.

گزیده سخنان در دیدار فرماندهان و کارکنان نیروی هوایی ارتش ۱۹/۱۱/۱۳۹۵

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.