مشهد- نویسنده کتاب‌های زندگی شهدای انقلاب مشهد گفت: شهدای انقلاب ستاره‌های درخشانی هستند که نسل جوان به عنوان الگو دنبالشان می‌گردند.

شهدای انقلاب همان الگوهایی هستند که جوانان می خواهند

به گزارش قدس آنلاین، محمد خسروی‌راد در حاشیه برگزاری مراسم تقدیر از پیشکسوتان عرصه تاریخ نگاری انقلاب مشهد و رونمایی از ۱۰ عنوان کتاب شهدای انقلاب اسلامی در تالار شهر مشهد برگزار شد افزود: موضوع کتاب‌های من که امروز رونمایی شد مربوط به خاطرات شهید آستانه‌پرست با عنوان «خلوت گزیده»، خاطرات شهید کامیاب با عنوان «دست‌های بی‌قرار» و خاطرات شهید علی‌اکبر دهنوی با عنوان «گوهر یک‌دانه» است.

وی با بیان اینکه نوشتن این سه کتاب از دی ماه شدن شروع شد و تا یک ماه پیش به پایان رسید؛ خاطرنشان کرد: در نوشتن این کتاب‌ها از راهنمایی خانواده، همرزمان، دوستان، اقوام، همسایگان و همکاران این سه شهید استفاده کردم و با این افراد مصاحبه گرفتم تا خاطرات شهدا گردآوری شود تقریبا برای هر شهید با ۱۲ نفر مصاحبه گرفتم.

خسروی‌راد تصریح کرد: انتشارات بوی‌شهربهشت این سه کتاب را منتشر کرد و از هر کدام از این موضوعات سه هزار نسخه به چاپ رسیده است.

وی با بیان اینکه از سال ۷۱ کتاب می‌نویسم، تاکید کرد: برخی از کتب مورد تقدیر واقع شده‌اند که یک مورد آن در سال ۷۶ و برای کتابی با موضوع دفاع مقدس بود که نوشته بودم و این کتاب به عنوان کتاب سال انتخاب شد.

این نویسنده با بیان اینکه نوشتن از شهدای انقلاب برای من تجربه خاص و متفاوتی بود؛ گفت: این شهدای والامقام برترین انسان‌ها در بدترین دوران بودند و برای من نویسنده که با موضوع شهیدان قلم می‌زنم نوشتن از این شهدا تجربه متفاوتی بود و حس‌وحال خاصی ایجاد می‌کرد؛ این را هم بگویم که در همین مدت کوتاه خیلی از خوانندگان به من گفتند که این حس‌وحال متفاوت با خواندن این کتاب‌ها به آن‌ها نیز منتقل شده است.

خسروی‌راد گفت: به نویسندگان توصیه می‌کنم که وارد این حوزه بشوند؛ ستاره‌های درخشانی که نسل جوان به عنوان الگو دنبالشان هستند را در میان این شهدا پیدا خواهند کرد. شهدایی که آرمانی جز آزادی و عدالت  و دغدغه ای جز دینداری نداشتند و سال‌های سال فراموش شده بودند.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.