افراد ثروتمند، متفاوت از ما فکر و عمل می‌کنند. آنها با همین "روحیه‌ی ثروتمندی" متولد نشده‌اند،‌ بلکه ابتدا روش این کار را یاد گرفته و سپس تصمیم می‌گیرند اینگونه فکر کرده و عمل نمایند. 

چیزهایی که افراد ثروتمند می خواهند، ولی ما نمی خواهیم

قدس آنلاین - ایکر که یک میلیونر خودساخته است در کتاب پرفروش خود با عنوان "اسرار ذهن میلیونر"، خواسته‌ها و نحوه اندیشیدن و تفکر خاص روزانه‌ی ثروتمندترین افراد را شناسایی کرده است، خواسته‌هایی که بسیاری از ما قادر نیستیم آنها را انجام دهیم.

در اینجا به چند مورد از این خواسته‌ها اشاره می‌شود:

1 . افراد ثروتمند می‌خواهند موفقیت خود را کنترل کنند.

افراد ثروتمند بر این باور هستند که خودشان زندگیشان را ایجاد کرده‌اند، در حالی که افراد عادی فکر می‌کنند زندگی‌شان به طور شانسی پیش می‌رود. شما باید زندگی مالی خود را کنترل کنید. باید باور داشته باشید که کسی هستید که موفقیت خودتان را خلق می‌کنید، حد وسط زندگی‌تان را تعیین می‌کنید، و به خاطر پول و موفقیت تلاش و مبارزه می‌نمایید. شما آگاهانه یا ناآگاهانه، هنوز هم خودتان هستید.

2 . افراد ثروتمند می‌خواهند بزرگ فکر کنند.

فکر بزرگ و اقدامات بزرگ، باعث می‌شوند هم به پول و هم به هدف خود برسید. بسیاری از افراد بازی‌های کوچک را انتخاب می‌کنند. چرا؟ اولین دلیلش این است که می‌ترسند. آنها از شکست می‌ترسند و حتی از موفقیت هم وحشت بیشتری دارند. دومین دلیل این است که احساس کوچکی و بی‌ارزشی می‌کنند. آنها به نظر خودشان به اندازه‌ی کافی خوب یا مهم نیستند تا بتوانند یک تفاوت واقعی در زندگی مردم ایجاد نمایند.

3 . افراد ثروتمند می‌خواهند برای رسیدن به ثروت، تعهد داشته باشند.

این افراد به جای اینکه بخواهند ثروتمند باشند، به طور آگاهانه متعهد می‌شوند ثروتمند شوند و تمام تلاش خود را در این راستا به کار می‌گیرند. ثروتمند شدن، به تمرکز، شجاعت، دانش، تخصص، تلاش 100 درصدی، نگرش تسلیم‌ناپذیری، و البته یک طرز فکر غنی نیاز دارد. اگر شما تعهد کامل و واقعی برای ایجاد ثروت نداشته باشید احتمالا به آن نخواهید رسید.

افراد ثروتمند می‌توانند تعهد کامل داشته باشند زیرا دارای اهداف دقیق و یک چشم‌انداز روشن هستند. مهم‌ترین دلیل اینکه که بسیاری از افراد به آنچه می‌خواهند نمی‌رسند، این است که نمی‌دانند چه می‌خواهند. افراد ثروتمند به طور کاملا واضح می‌دانند که به دنبال ثروت هستند و در راه رسیدن به این هدف خود، تزلزل ناپذیر هستند... آنها تا زمانی که از نظر قانونی، معنوی، و اخلاقی مشکلی پیش نیاید، هر آنچه که برای رسیدن به ثروت لازم باشد انجام خواهند داد.

4 . افراد ثروتمند می‌خواهند بر فرصت‌ها تمرکز کنند.

افراد ثروتمند به جای اینکه مثل خیلی از مردم بر موانع تمرکز کنند، تمرکز خود را بر سرمایه‌گذاری روی فرصت‌ها معطوف می‌دارند. افراد ثروتمند، رشد بالقوه را مشاهده می‌کنند و افراد فقیر ضرر بالقوه را. افراد ثروتمند بر پاداش‌ها تمرکز می‌کنند و افراد فقیر بر ریسک‌ها.

5 . افراد ثروتمند می‌خواهند به قصد برد بازی کنند.

در حالی که افراد ثروتمند به قصد برد بازی می‌کنند، افراد عادی بازی می‌کنند تا چیزی را از دست ندهند. هدف افراد واقعا ثروتمند این است که ثروت انبوه  و فراوانی داشته باشند و به دنبال پول زیاد هستند، نه مقداری پول.

اگر هدف شما این است که راحت باشید و فقط به اندازه‌ی گذران زندگی پول داشته باشید، احتمالا نخواهید توانست ناگهان ثروتمند شوید. وقتی هدف شما این است که به اندازه‌ی پرداخت صورت‌حساب‌هایتان پول داشته باشید، دقیقا همان‌ مقدار به دست خواهید آورد نه بیشتر.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.