بارندگی‌های هفته گذشته افزون بر ۷۵۰ میلیاردریال به بخش کشاورزی سیستان و بلوچستان خسارت وارد کرده است.

 سیل ۷۵۰میلیارد ریال به بخش کشاورزی سیستان و بلوچستان خسارت زد

قدس آنلاین - محمد رضایی: معاون توسعه منابع سازمان جهاد کشاورزی سیستان و بلوچستان گفت: قطعاً بارندگی ها افزون بر احیای تالاب‌ها در توسعه و رشد نهاده‌های کشاورزی اثربخش خواهد بود و به لطف الهی سال خوبی در پیش است.

وی در باره رواناب‌ها و آبخوانداری این استان پس از بارندگی های دو هفته اخیر به خبرنگار «قدس آنلاین» افزود: همکاران جهاد کشاورزی این استان توانستند برای تأمین آب سفره‌های زیرزمینی و هدایت روانابها در حد امکانات موجود تلاش کنند و از خسارت‌های سیلاب‌ها بکاهند.

مهندس سیدمحمد رضا حسینی همچنین با بیان آمارهای جدید از خسارت بارش‌ها گفت: بارندگی‌های هفته گذشته افزون بر ۷۵۰ میلیاردریال به بخش کشاورزی این استان خسارت وارد کرده است.

حسینی افزود: در مجموع سیلاب‌های اخیر ۳ هزار هکتار از مزارع و باغ‌ها در استان را خسارت زد و با توجه به نیاز کشاورزان برای رفع مشکل تعلیف دام‌ها حدود ۳۰ هزار تن علوفه برای دام‌های دامداران خسارت دیدگان از سیل توزیع شده است.

وی سایر آسیب‌های وارده به حوزه کشاورزی استان سیستان و بلوچستان را شامل ۳۷۰ واحد جایگاه دام، ۷۸۰ رشته قنات، ۱۰۶ کیلومترجاده دسترسی به مزارع، ۶۰ کیلومتر کانال انتقال آب، ۷۵ کیلومتر انتقال آب با لوله، ۱۴۷ مورد بندسارها، ۹۰۷ حلقه چاه و چاهک برشمرد و گفت: با همکاری نهادهای حمایتی برای رفع مشکل و عزیزان روستایی حرکت‌های خوبی آغاز شده است.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.