سنندج- نماینده مردم سنندج، دیواندره و کامیاران در مجلس شورای اسلامی گفت: برگزاری جلسه و سخنرانی نمی‌تواند دردی از مشکلات حوزه فرهنگ در کردستان را حل کند بلکه باید تمامی متولیان این بخش تلاش جدی داشته باشند.

مردم کردستان مظلومانه زندگی می کنند/  جلسه و سخنرانی  دردی را دوا نمی کند

به گزارش قدس آنلاین، علوی چهارشنبه شب در مراسم افتتاح نخستین استودیوی چندمنظوره در پردیس سینما بهمن سنندج اظهار کرد: رئیس حوزه هنری استان کردستان اقدامات قابل تقدیر و توجهی در استان انجام داده و افتتاح این استودیو با این سطح از کیفیت، نمونه‌ای از این اقدامات ارزشمند است.

نماینده مردم سنندج، دیواندره و کامیاران در مجلس شورای اسلامی در ادامه خاطرنشان کرد: اگر کشوری بخواهد استقلال داشته باشد و توسعه پیدا کند حتما نیازمند استقلال سیاسی است.

علوی گفت: استقلال سیاسی و اقتصادی نیز منوط به داشتن استقلال فرهنگی است و این نشان می‎دهد بنیاد همه کارهایی که در فرایند توسعه انجام می‌شود بر فرهنگ استوار است.

وی گفت: کردستان مهد فرهنگ، ادب و هنر است، اما متاسفانه امکانات و تسهیلات به وسعت و فراخور مردم استان نیست.

نماینده مردم سنندج، دیواندره و کامیاران در مجلس شورای اسلامی افزود: دستیابی به امکانات مورد نیاز در این حوزه نیازمند پیگیری جدی نمایندگان مردم در مجلس و تلاش دولتمردان است.

علوی با بیان اینکه بخش قابل توجهی از زمان نطق اخیرم در مجلس را به موضوع مشکلات حوزه فرهنگ اختصاص دادم، اظهار کرد: تمام توان خود را برای رفع مشکلات این حوزه در استان بکار گرفته‎ام.

وی گفت: دوستی از من سوال کرد که موسیقی کردستان چرا اینقدر محزون است که در پاسخ به این سؤال آن دوست گفتم چون مردم کردستان درد دارند.

نماینده مردم سنندج، دیواندره و کامیاران در مجلس شورای اسلامی اظهار کرد: موسیقی کردستان صدا و فریاد فروخفته کولبری است که زیر خروارها بهمن خوابیده است و ناله‌های انسان‌هایی است که در کردستان جز خدا کسی را ندارند و مظلومانه زندگی می‌کنند.

علوی با بیان اینکه حل مشکلات حوزه فرهنگ در کردستان نیازمند تلاش و جدیت همه متولیان امر است، گفت: برگزاری جلسه و سخنرانی نمی‌تواند دردی از این حوزه دوا کند.

وی تصریح کرد: وزیر فرهنگ و ارشاد انسان دید بازی دارد و قطعا تلاش خود را برای دعوت وی به استان خواهیم کرد و زمینه جذب برخی امکانات و تجهیزات لازم برای این حوزه را فراهم می‌کنیم.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.