قزوین- آیین افتتاح دو هزار مسکن مهر در استان قزوین در حالی برگزار شد که تا پایان راه پرفراز و نشیب مسکن مهر در این استان ۶ هزار و ۲۰۰ واحد دیگر باقی است.

قزوینی ها ۶ هزار واحد مسکن مهر از دولت طلب دارند

به گزارش قدس آنلاین، صبح پنج شنبه ۲ هزار واحد مسکن مهر در ناحیه شهری مهرگان و باحضور رئیس سازمان اداری و استخدامی کشور افتتاح شد.

از این تعداد مسکن مهر، هزار و ۸۵۶ واحد در ناحیه شهری مهرگان، ۹۶ واحد در شهرستان تاکستان و ۴۸ واحد نیز در شهرستان آبیک واقع شده که همه این واحدها به صورت همزمان افتتاح شد.

تاکنون بیش از ۱۰۰ میلیارد تومان تسهیلات به متقاضیان مسکن مهر در استان قزوین پرداخت شده است.

براساس پیش بینی ها استان قزوین ۵۸ هزار و ۹۵۴ واحد مسکن مهر نیاز داشت که تاکنون ۵۲هزار و ۷۴۴ واحد آن به متقاضیان واگذار شده است.

مدیر کل راه و شهرسازی استان قزوین در حاشیه این مراسم اظهار کرد: از مجموع واحدهای مسکن مهر واگذار شده در استان ۲۱ هزار و ۹۶۰ واحد در دولت یازدهم و بیش از ۳۰ هزار واحد در دولت های قبل واگذار شده است.

مسعود حق لطفی ادامه داد: در حال حاضر ۶هزار و ۲۰۰ واحد نیز در حال ساخت است که برخی تا پایان امسال و باقیمانده تا نیمه اول سال آینده به متقاضیان تحویل داده خواهد شد.

جمشید انصاری، رئیس سازمان اداری و استخدامی کشور هم در حاشیه این مراسم از مشکلات جدی در اجرای پروژه های مسکن مهر سخن گفت و اظهار کرد: یکی از مشکلات مهم مسکن مهر این بود که برخی واحدها پیش از تکمیل نهایی به متقاضیان تحویل داده شده است.

وی با بیان اینکه بسیاری از پیمانکاران مسکن مهر نسبت به قراردادهای خود پاسخگو نبودند، افزود: واحدهای تعیین شده را تحویل ندادند که این موضوع در دستور کار قرار دارد و در حال پیگیری است.

انصاری با بیان اینکه در طراحی و برنامه ریزی مسکن مهر مشکلات جدی وجود دارد، افزود: ساخت شهر ۲۴ هزار واحدی بدون هیچ گونه زیرساختی نیازمند زمان است و این مسائل باید به تدریج و با گذشت زمان برطرف شود.

وی همچنین به وجود مشکلاتی در تحویل اسناد واحدهای مسکونی مهر اشاره کرد و گفت: با توجه به کمبود منابع و محدودیت های دولت، ساختن شهر جدید با مشکلاتی مواجه خواهد شد.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.