بندر عباس- رئیس دانشگاه هرمزگان گفت: تدوین طرح جامع زیست‌محیطی خلیج فارس ضروری است و فرآیندهای توسعه‌ای در سواحل خلیج فارس باید با لحاظ کردن معادلات زیست‌محیطی همراه باشد.

معادلات زیست‌محیطی در توسعه‌ سواحل خلیج فارس رعایت شود

به گزارش قدس آنلاین، علی‌اکبر شیخی فینی صبح پنجشنبه در نشست شورای برنامه‌ریزی استان هرمزگان اظهار کرد: فرآیندهای توسعه‌ای در سواحل خلیج فارس باید با لحاظ کردن معادلات زیست‌محیطی همراه باشد و تدوین طرح جامع زیست‌محیطی خلیج فارس برای این منظور ضروری است.

وی با بیان این که به تدریج شاهد افزایش توجه به سواحل و رشد سرمایه‌گذاری‌های متنوع در کرانه خلیج فارس هستیم، افزود: اگر طرح جامعی برای این منظور در اختیار داشته باشیم، می‌توانیم از آسیب‌های زیست‌محیطی در این حوزه جلوگیری کرده و عوارض ناشی از توسعه فعالیت‌های صنعتی و ... در سواحل را به حداقل برسانیم.

رئیس دانشگاه هرمزگان ادامه داد: در حال حاضر جانمایی‌های فراوانی برای استقرار آبشیرین‌کن‌ها در ساحل غرب شهر بندرعباس را شاهد هستیم که اگر این برداشت‌ها مبتنی بر یک طرح جامع زیست‌محیطی نباشد، آسیب‌های فراوانی به اکولوژی خلیج فارس وارد می‌شود.

شیخی فینی عنوان کرد: تکنولوژی‌های جدیدی در آبشیرین‌کن‌های نسل جدید ایجاد شده که بازده بالایی دارند و در عین حال عوارض زیست‌محیطی کمتری را نیز بدنبال دارند و باید در ایجاد آبشیرین‌کن‌ها در سواحل خلیج فارس از این نوع از آبشیرین‌کن‌ها استفاده کنیم.

وی گفت: دانشکده منابع طبیعی دانشگاه هرمزگان آمادگی لازم را در راستای تدوین طرح جامع زیست‌محیطی خلیج فارس داراست و قابلیت‌ها و ظرفیت‌های علمی در این زمینه در دانشگاه هرمزگان وجود دارد.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.