حدادعادل با بیان اینکه رهبری همچون امام به دنیا بی‌اعتنا هستند،گفت:اگر بخواهم بگویم که رهبر انقلاب در چه درجه بی‌اعتنایی به دنیا است حیرت می‌کنید.

رهبر انقلاب مانند امام به دنیا بی‌اعتنا هستند

به گزارش «قدس آنلاین»،  غلامعلی حدادعادل عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام چهارشنبه شب ۲۰ بهمن ماه در نهمین شب از سلسله نشست های بصیرتی که به مناسبت دهه فجر انقلاب اسلامی در مسجد چهارمردان قم برگزار شد، با تأکید بر زنده نگه داشتن انقلاب گفت: مسأله انقلاب نباید برای ما کهنه شود بلکه باید همواره طراوت داشته باشد؛ دهه فجر و دهه عاشورا دو روی یک سکه هستند.

وی افزود: حضرت امام با دست خالی؛ اما با فداکاری و ایثار ناممکن را ممکن کرد و شجاعانه انقلاب را به پیروزی رساند، یکی از نعمت های بزرگ خداوند متعال وجود مبارک حضرت امام بود که باصلابت و با همراهی مردم حکومت اسلامی را راه اندازی کردند.

عضو شورای عالی انقلاب فرهنگی با بیان این که بعد از امام شاهد رهبری از جنس ایشان بودیم که تمام خوبی های امام در رهبری قابل مشاهده است، اظهار داشت: باید بابت این نعمت بزرگ شکرگذار باشیم، رهبر معظم انقلاب تأکید دارند که باید راه امام را ادامه داد، ایشان از مسیر حضرت امام ذره ای منحرف نشده است؛ همچنین باید به دلیل وجود مردم خوب و حامی ولایت شکر کنیم.

وی ادامه داد: جمهوری اسلامی تنها ملتی است که می تواند ادعای مستقل بودن کند، در منطقه کدام کشور مستقل است؟ حضرت امام در پاسخ به سؤالی که انقلاب چه فایده ای داشته است فرمودند فایده انقلاب این بود که برای ایران در تهران تصمیم گرفته می شود، کشورها اسیر هستند؛ اما فقط ملت ایران است که استقلال دارد.

حداد عادل با این که اگر ملتی استقلال نداشته نداشته باشد به موفقیتی نمی رسد، ابراز داشت: یکی از مهم ترین منابع برای شناخت شاه یادداشت های علم درباره شاه است، باید نعمت آزادی و جمهوری اسلامی را شکرگذاری کرد.

جهان اسلام به آثار مؤسسات در قم چشم دوخته است

وی عنوان کرد: جهان اسلام به آثار مؤسسات در قم چشم دوخته است، از همه نعمت ها بالاتر نعمت امنیت است؛ با مراجعه به وضعیت منطقه و وجودناامنی در بسیاری از کشورها، باید قدر کشور را برای وجود امنیتی بی نظیر دانست، خدا به ملت ایران عزت داده است.

رییس فرهنگستان زبان و ادب فارسی خاطرنشان کرد: از اطراف انواع خبرها ناامنیتی می آید؛ اما نعمت امنیت کشور که همه زورگوها با او مخالف هستند مثال زدنی است، قدر عزت جمهوری اسلامی باید دانسته شود، اخیرا در لبنان حضور داشتم و هر جا رفتیم اسم و عظمت ایران بود، امروز هیچ تصمیمی برای لبنان بدون موافق حزب الله نمی تواند بگیرد، حزب الله می گوید مصلحت این است که فلانی باید رییس جمهور شود و در نهایت همانگونه می شود.

حزب الله ترجمه عربی انقلاب اسلامی است

وی اضافه کرد: مقاومت و حزب الله الگویی از ایران و ترجمه عربی انقلاب اسلامی است، سید حسن نصرالله خود را مرید و مطیع رهبر معظم انقلاب می داند، این ها بیخ گوش اسرائیل قدرتی به وجود آورده‌اند که دشمن را هراسان کرده است، در سوریه ۶ سال مصیبت آوردند تا بشار اسد را بر کنار کنند، رهبر انقلاب از ابتدا با اطمینان و صراحت نظر خود را بیان کردند، در حالی که بسیاری از کشورها متحد شده بودند تا به هدف خود برسند؛ اما ناکام ماندند.

حدادعادل با بیان این که انقلاب اسلامی صادر شده است، گفت: صدور انقلاب با پول و اسلحه نبوده بلکه با حقیقت و صداقت صادر شده است،   صداقت امام و رهبر انقلاب، مردم را به سمت انقلاب اسلامی آورده است، چگونه کسانی که دلار خرج می کنند نمی توانند به جایی برسند، مودت انقلاب برای عمل صالح است و همین محبوبیت انقلاب غرب را عصبانی کرده است.

وی افزود: این که ترامپ عصبانی است و پشت سر هم درباره ایران حرف می زند برای این است که خود را آقای دنیا می دانند و می گویند ابرقدرت هستیم، این ها اگر به شاه اخم می کردند شاه از غصه می مرد حالا می خواهند در سوریه کاری کنند که رهبر انقلاب اجازه نمی دهند، ناراحتی آن ها برای حق طلبی ملت ایران است.

عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام با بیان این که نامزدهای ریاست جمهور آمریکا در مناظرات انتخاباتی بارها اسم ایران را آوردند، اظهار داشت: خطر ایرانی که ۱۲ هزار کیلومتر با آمریکا فاصله دارد برای آنها چیست که مدام می گویند چنین و چنان می کنیم، ما هم همانند حضرت امام می گوییم آمریکا هیچ غلطی نمی تواند بکند.

استقلال و محبوبیت انقلاب ترامپ را عصبانی کرده است

وی ادامه داد: مستکبران عصبانی هستند که کشوری مستقل پیدا شده و از آمریکا دستور نمی گیرد، ریشه عصبانیت این بوده و بقیه مسائل بهانه است؛ عربستان پول بیشتری دارد و هر سلاحی بخواهد به او می دهند اما در یمن زمین گیر شده است و یمنی ها به ریاض موشک می زنند، تصور می کنند که با سلاح می توان پیروز شد اما ایمان و ایثار سبب پیروزی می شود.

عضو شورای عالی انقلاب فرهنگی ایران نه تنها خود از مستکبران نمی ترسد بلکه نترسیدن را به دیگران هم آموخته است، ابراز داشت: ما می توانیم از انقلاب به منطقه سرایت کرده و دشمن از همین ناراحت است، حال می گوید ایرانی ها را راه ندهند ممکن است برای برخی از مردم زحماتی ایجاد شود اما تصور می کنند که ما عزا می گیریم که چرا گفته تا ایرانی ها را راه ندهند، اگر درب دنیا را بر ما ببندند خودمان دنیایی هستیم.

وی عنوان کرد: رهبر انقلاب فرمودند این آقایی که آمده کار ما را آسان کرد چون ما سال ها می گفتیم در داخل آمریکا چه می گذرد؛ اما این آقا آمد اوضاع و فساد آمریکا درعرصه های گوناگون را بیان کرد، دشمن فکر کرده اگر تحریم اقتصادی کند مردم ایران به گونه ای هستند که استقلال را رها کنند تا احیانا آمریکا لطفی به آن ها کند؛ اما شعار مردم ایران هیهات منالذله است.

رییس فرهنگستان زبان و ادب فارسی خاطرنشان کرد: مردم امام حسینی که انقلاب و استقلال را با دادن هزاران شهید به دست آوردند حاضر نیستند استقلال خود را از دست بدهند، آمریکا لطفی نمی کند و حتی اگر می کرد مردم حاضر نبودند استقلال خود را از دست دهند، مگر کشورهای دیگری که نوکری کردند به کجا رسیدند.

وی اضافه کرد: ملت ایران زیر فشارها و تحریم ها ماهواره به فضا پرتاب می کند و موشک هایی می سازد که دیگران را به حیرت وا می دارد، ملت ایران بصیرت داشته و می داند که دشمن چه کاری می کند، فشار اقتصادی مشکلاتی ایجاد کرده است، بیکاری، اشتغال و سرمایه گذاری کم است، از ابتدای انقلاب فشارها بوده و چند سال به بهانه هسته ای بیشتر شده است.

حداد عادل با بیان که مردم باید بدانند که فشارهای دشمن آثار فرهنگی و جنبی دارد، گفت: نیت آن ها این است که آثار سوئی که مشکلات اقتصادی به وجود آورده است را پای انقلاب بگذارند که اگر شما انقلاب نمی کردید این گونه نمی شد، برنامه این است که فشار اقتصادی، مشکلات اخلاقی و فرهنگی ایجاد کنند و بگویند نتیجه انقلاب است تا مردم از انقلاب زده شوند.

وی افزود: خوشبختانه این اتفاق نیفتاده و مردم در صحنه هستند، رهبر انقلاب فرمودند که مردم در ۲۲ بهمن نشان می دهند که ترسی ندارند و بصیرت خود را نشان می دهند، قبول داریم فشار و مشکلات زیاد است اما این ها سبب نشده تا دشمن به چیزی که می خواست دست پیدا کند، آن ها می خواستند مردم شورش کنند و رو در روی انقلاب بایستند اما مردم می دانند که داستان چیست، می آیند موشک را بهانه می کنند، یعنی برای دفاع از کشور خود باید از آن ها اجازه بگیریم.

رهبر انقلاب همانند امام به دنیا بی اعتنا هستند

عضو شورای عالی انقلاب فرهنگی با بیان این که مردم از مسؤولان انتظاراتی دارند، اظهار داشت: انتظار مردم از دولت و مسؤولان این است که در مسیر امام  و رهبری حرکت کرده و اینگونه زندگی کنند، اگر بخواهم بگویم که رهبر انقلاب در چه درجه بی اعتنایی به دنیا است حیرت می کنید؛ اما مأذون نیستم چیزهایی که به چشم خودم دیدم را بگویم، ایشان همانند امام به دنیا بی اعتنا هستند.

وی ادامه داد: مردم انتظار دارند که مسؤولان به دنیا این گونه نگاه کنند، مردم حق دارند وقتی می شنوند کسی حقوق نجومی گرفته ناراحت باشند، انتظار مردم این است که قوای سه گانه مراقب باشند حال که تحریم وجود دارد تبعیض اتفاق نیفتد، مردم می پرسند که چرا باید کسی چند ده میلیون تومان حقوق بگیرد و مسؤولان کجا بودند که چنین اتفاقاتی افتاد، چرا باید قوم و قبیلگی رفتار شود و رییس جایی را از آشنایان بگذارند؛ مسؤولان و مردم باید قدر این نعمت را بدانند، مردم خوب عمل کردند و کسانی که مسؤولیت دارند باید بدانند که مردم آن ها را به اینجا رساندند. /

منبع: خبرگزاری رسا

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.