بیرجند-درآستانه یوم الله ۲۲بهمن ودرمراسمی با حضورتولیت آستان قدس رضوی ،مجتمع آموزشی شبانه روزی امام رضا(ع) شهرستان سربیشه در خراسان جنوبی افتتاح شد.

مجتمع آموزشی شبانه روزی امام رضا(ع) شهرستان سربیشه افتتاح شد

به گزارش خبرنگار قدس آنلاین از بیرجند، تولیت آستان قدس رضوی عصر پنج شنبه دراین مراسم با بیان اینکه سرتاسر استان خراسان بزرگ از برکات حضرت علی بن موسی الرضا علیه السلام بهره مند هستند اظهار داشت: مجتمع آموزشی امام رضا(ع) در سربیشه نمونه تکمیل شده ای از پرو‍ژه هایی است که امروز به برکت نام حضرت رضا (ع ) در برخی نقاط استان خراسان بزرگ در دست احداث است .

آیت الله سید ابراهیم رئیسی همچنین افزود: پروژه احداث مجتمع مسکونی محرومان ویژه زوج های جوان در بیرجند در پرتو برکات حضرت ثامن الحجج و به برکت ایام خجسته دهه فجر آغاز خواهد شد.

عضو شورای حوزه علمیه خراسان با اشاره به نام گذاری این مجتمع آموزشی به نام مبارک امام رضا (ع) گفت: این مجتمع به نام حضرت ثامن الحجج مزین احداث شده است.

 وی ادامه داد: بنابراین امکانات آن نیز باید در راستای رضای این امام همام به کار گرفته شود و دانش آموزان این مجتمع باید نسبت به دانش آموزان سایر مناطق ممتاز باشند و به صورت مضاعف رشد و شکوفایی علمی بیایند.

وی با بیان اینکه توانمندسازی اقشار محروم جامعه یکی از سیاست های آستان قدس رضوی است، بیان کرد:‌ شایسته است در این مجتمع  ضمن آموزش کتب درسی به گونه‍‌ای حرفه آموزی نیز برای دانش آموزان دنبال شود تا انشاءالله صنایع روستایی در این منطقه توسعه بیشتری یابد.

تولیت آستان قدس رضوی با اشاره به مشکلات خشکسالی در خراسان جنوبی، گفت: مردم خراسان جنوبی باوجود مشکلات اقتصادی از بابصیرت ترین و آگاه ترین مردمان هستند.

اسماعیلی مدیرعامل سازمان عمران و توسعه خراسان دراین مراسم گفت: افتتاح مجتمع آموزشی شبانه روزی امام رضا(ع) شهرستان سربیشه خراسان جنوبی در زمینی به مساحت حدود ۳۵۰۰ متر مربع و با زیربنای ۱۳۰۰ متر مربع در دو طبقه احداث شده و ظرفیت آموزش برای ۶۰ دانش آموز را دارد.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.