گیلان – رییس پلیس مواد مخدرفرماندهی انتظامی گیلان از انهدام ۵۵ باند مواد مخدر در ۱۰ ماهه گذشته در گیلان خبر داد.

۵۵ باند تهیه و توزیع مواد مخدر منهدم شد

به گزارش خبرنگار قدس آنلاین احدالله احدی ظهر روز شنبه در نشست خبری در مقر پلیس مواد مخدر استان گیلان گفت: انهدام ۵۵ باند مواد کار بسیار دشواری بود که سربازان مواد مخدر از جان مایه گذاشتند .

احدی گفت: ماموریت های  پلیس مواد مخدر همیشه با مشارکت مردم همراه است و انتظار مردم از پلیس برخورد با عناصر توزیع مواد مخدر می باشد .

وی افزود: از مردم انتظار داریم که به محض برخورد با مجرمین مواد مخدر از طریق سامانه ۱۲۸ اخبار را به سمع پلیس برسانند.

در دو ماموریت ۱۰۵ کیلوگرم حشیش و ۱۲۰ کیلو گرم تریاک کشف شد

احدی به کشفیات  ۱۰۵ کیلوگرم حشیش اشاره کرد و افزود : انتقال مواد حشیش از مبدا بندر عباس به مقصد گیلان که در دونقطه انزلی و رضوانشهر دپو شده بود  کشف شد .

وی افزود: ۱۲۰ کیلو گرم تریاک و بیش از ۵ کیلو گرم مواد مخدر صنعتی شیشه و هرویین در محور رودبار که از استان فارس و آذربایجان غربی قصد حمل محموله به گیلان را داشتند با رصد اطلاعاتی پلیس کشف شد .

احدی افزود: کل کشفیات ۱۰ ماهه گذشته ۱ تن و ۹۶۸ کیلوگرم انواع مواد مخدر که از استانهای شرق کشور سیستان و بلوچستان ،فارس ،و بندر عباس به گیلان وارد شدند.

افزایش کشفیات در ده ماهه گذشته 

وی افزود در بحث کشفیات و دستگیری مجرمین مواد مخدردر مقایسه با ۱۰ ماهه سال گذشته  با افزایش ۳۰ درصد و ۳۳ درصد مواجه هستیم .

وی به آثار مخرب مواد مخدر صنعتی بر مغز انسان اشاره کرد و افزود : حتی یک گرم از مواد مخدر صنعتی می تواند ۱۰ جوان را آلوده کند .

وی خاطرنشان کرد: ترکیبات مواد مخدر صنعتی بیش از ۲۰ مورد مواد شیمیایی می باشد که بطور مثال موادf  اگر یک قطره روی میز بریزد آن را سوراخ می کند .

احدی به بحث ساماندهی معتادین که دغدغه پلیس مواد مخدر می باشد اشاره کرد و افزود: پلیس با کمترین امکانات بحث ساماندهی معتادین را دنبال میکند وانتظار دارد بهزیستی ،دانشگاه علوم پزشکی و سایر دستگاههای  مسئول دربحث ساماندهی معتادان در کنار و همراه پلیس باشند .

نقش خانواده در پیشگیری از آسیب اعتیاد

وی گفت: اعتیاد به مواد مخدر همه ساله باعث قربانی شدن جوانان زیادی میشود که خسارات جبران ناپذیر،و آسیب های اجتماعی از قبیل طلاق ، حاشیه نشینی و فرارمعتاد از خانه را به جامعه تحمیل میکند .

وی به نقش خانواده در پیشگیری ازاعتیاد اشاره کرد و افزود :پدیده شوم اعتیاد بلای خانمانسوز برای خانواده ها است و قبل از اینکه فرزندان آنها جواب نادرست را از دوستان ناباب دریافت کنند خودشان با ارتباط دوستانه فرزندان خود را آگاه سازند.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.