خرم آباد- رئیس اداره سنجش آموزش و پرورش لرستان گفت: ثبت نام آزمون ورودی مدارس استعدادهای درخشان از روز دوشنبه ۲۵ بهمن ماه سال جاری به صورت اینترنتی آغاز تا سه شنبه ۳ اسفند ماه ادامه خواهد داشت.

ثبت نام آزمون ورودی مدارس استعدادهای درخشان ۲۵ بهمن برگزار می شود

به گزارش قدس آنلاین، مجتبی باقری مطلق اعلام کرد: ثبت نام این آزمون به صورت اینترنتی انجام می شود و دانش آموزانی که شرایط لازم را برای ثبت نام در این آزمون داشته باشند می توانند با مراجعه به سامانه اینترنتی azmoon.medu.ir نسبت به ثبت نام خود اقدام کنند.

وی ادامه داد : دانش‌آموزان پایه ششم برای ورود به پایه هفتم و دانش آموزان پایه نهم برای ورود به پایه دهم می توانند ثبت نام کنند.

باقری شرط لازم را برای ثبت نام پایه هفتم کسب مقیاس خیلی خوب در تمامی دروس و یا حداقل کسب مقیاس خوب در یکی از دروس و مقیاس خیلی خوب در سایر دروس عنوان کرد و گفت : داوطلبان ورود به پایه دهم هم با داشتن حداقل معدل کل سالانه ۱۹ پایه هشتم در خرداد ماه ۹۵-۹۴ می توانند ثبت نام کنند.

وی تاکید کرد : دانش آموزان پایه نهم مدارس استعدادهای درخشان که بر اساس بخشنامه مرکز ملی استعدادهای درخشان باید در آزمون شرکت کنند، از شرط معدل مستثنی شده اند و پذیرش نهایی این دسته از دانش آموزان در صورت قبولی منوط به احراز شرایط ادامه تحصیل در پایه نهم خواهد بود.

باقری ادامه داد: آزمون مدارس استعدادهای درخشان برای ورود به پایه هفتم در تاریخ پنج شنبه ۱۴ اردیبهشت۹۶ و برای ورود به پایه دهم روز جمعه ۱۵اردیبهشت ماه ۹۶ راس ساعت ۹صبح برگزار می‌شود.

وی تاکید کرد: دانش آموزان پایه نهم مدارس استعدادهای درخشان می‌توانند بدون شرکت در آزمون به پایه دهم بروند مگر اینکه معدل آنها کمتر از ۱۶ باشد و دانش‌آموزان مدارس عادی به صورت تکمیل ظرفیت از طریق آزمون می‌توانند وارد شوند.

باقری مطلق در ادامه تاکید کرد: چون مراحل ثبت نام اینترنتی می باشد مسئولیت ثبت و صحت مندرجات در فرم ثبت نام به عهده داوطلب است و در صورت عدم احراز شرایط ثبت نام در آزمون ، در صورت شرکت و یا حتی قبولی در آزمون ، قبولی داوطلب لغو و بی اثر خواهد بود.

وی ادامه داد: سوالات آزمون به شیوه ۴ گزینه ای است و محتوای آزمون هم مشتمل بر دو دسته سوالات استعداد تحصیلی و استعداد تحلیلی است که ۲۰درصد نمره آزمون مربوط به استعداد تحلیلی و ۸۰درصد مربوط به استعداد تحصیلی است .

باقری در پایان تاکید کرد: سوالات به صورت متمرکز توسط مرکز ملی استعدادهای درخشان طراحی می شوند.

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.