شیراز- رئیس اداره پیش بینی اداره کل هواشناسی فارس گفت: یک سامانه بارشی از اواخر وقت یکشنبه ۲۴ بهمن، بارش های شدید همراه با تگرگ، هوای فارس را تحت تاثیر قرار می دهد و سامانه دیگری نیز از روز پنجشنبه موجب بارش در استان خواهد شد.

۲ سامانه بارشی استان فارس را در بر می گیرد/ هشدار درباره طغیان رودخانه ها

به گزارش قدس آنلاین، فرید اسماعیل زاده گفت: سامانه بارشی نخست از شامگاه یکشنبه باعث ناپایداری هوا در بیشتر مناطق استان می شود و همراه با وزش باد شدید خواهد بود.

وی اظهار کرد: پیش بینی می شود فعالیت این سامانه بارشی تا روز چهارشنبه در استان فارس ادامه داشته باشد.
رئیس اداره پیش بینی اداره کل هواشناسی فارس گفت: بارش های این هفته استان علاوه بر احتمال آبگرفتگی معابر، ممکن است در تردد وسایل نقلیه خلل وارد کند.
وی اظهار کرد: امکان طغیان رودخانه ها و سیلابی شدن بیشتر مسیل ها به ویژه در مناطق غربی، مرکزی و جنوبی استان وجود دارد.
اسماعیل زاده افزود: این سامانه بارشی در مناطق سردسیری و ارتفاعات همراه با بارش باران و برف خواهد بود و پس از عبور این سامانه بارشی شاهد قابل ملاحظه دما و یخ زدگی معابر و جاده ها خواهیم بود .
وی بیان کرد: با توجه به بارش برف در نواحی شمالی و نقاط سردسیری و مرتفع فارس، امکان بسته شدن راه ها به ویژه در نواحی کوهستانی و گردنه های واقع در راه های مواصلاتی استان وجود دارد.
رئیس اداره پیش بینی هواشناسی فارس گفت: با ورود سامانه بارشی دیگر در روزهای آخر هفته، آسمان فارس در روزهای پنجشنبه و جمعه نیز بارانی خواهد بود.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.