یزد- معاون تربیت بدنی اداره کل آموزش و پرورش یزد گفت: هشتمین دوره مسابقات ورزش پهلوانی و زورخانه‌ای دانش‌آموزی از ۲۸ بهمن تا۲ اسفند ماه به میزبانی استان یزد برگزار می گردد .

هشتمین دوره مسابقات ورزش پهلوانی و زورخانه‌ای  در یزد برگزار می شود

به گزارش خبرنگار قدس آنلاین، علی دهقان پیش از ظهریک شنبه درنشست خبری با اصحاب رسانه استان اظهار داشت: هشتمین دوره مسابقات ورزش پهلوانی و زورخانه‌ای دانش‌آموزی از  ۲۸بهمن تا دوم  اسفند با حضور ۱۸استان  با شرکت ۲۵۰ دانش آموز در مجتمع آموزشی و تحقیقاتی ملاصدرا یزد برگزار می شود.

وی افزود: هر تیم ۱۰ شرکت‌کننده و دو سرپرست دارد و مسابقات برای مقطع متوسطه دوم است و این مسابقات قرار بود که در ابتدا درخراسان جنوبی برگزارشود ولی با توجه به شرایط آب و هوایی همچنین با توجه به قدمت زیاد این رشته در استان یزد، میزبانی این مسابقات به یزد واگذار شد.

دهقان تصریح کرد: هفتمین دوره این رقابت‌ها نیز در استان کردستان برگزار شد و امیدواریم امسال یزد ،میزبانی شایسته‌ای برای این  دوره ازرقابت‌ها باشد.

معاون آموزش و پرورش یزد با بیان اینکه فرهنگ خاصی بر این ورزش حاکم است گفت: می‌توان این ورزش را دانش‌آموزان نهادینه کرد و اگر بخواهیم ریشه‌های این ورزش مهم پایدار شود، مدرسه بهترین محل برای نهادینه کردن این ورزش است .

وی خاط نشان ساخت: آموزش و پرورش ورزش‌های درون مدرسه‌ای را در دستور کار خود قرار داده و ایجاد زیرساخت‌های لازم برای ورزش پهلوانی و زورخانه ای در مدارس ممکن نیست و به همین دلیل می‌توان ورزش زورخانه‌ای را در قالب کانون‌های ورزشی خارج از مدارس، در بین دانش‌آموزان گسترش داد.

 این مسئول با بیان اینکه دانش‌آموزان استان یزد در رشته کشتی پهلوانی حرفهای زیادی برای گفتن دارند  تصریح کرد: امیدواریم بتوانیم دری این دوره از رقابت‌ها شاهد درخشش دانش آموزان یزدی و کسب رتبه‌های خوب باشیم.

دهقان با بیان اینکه از آموزش و پرورش نباید انتظار قهرمانی داشت افزود:  آموزش و پرورش فاقد امکانات سخت‌افزاری مناسب است و باید آن را به عنوان بستری برای آغاز ورزش‌های پایه و فضایی برای استعدادیابی در رشته‌های ورزشی  دانست.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.