شیراز- پیش بینی باران های سیل اسا موجب شد تا مسوولان استان فارس ضمن تعطیلی تمامی واحد های آموزشی اعم از مدارس و دانشگاه ها با تشکیل ستاد بحران برای مقابله با سیل احتمالی آماده شوند.

فارس به حالت آماده باش درآمد/مدارس و دانشگاه ها تعطیل شدند

به گزارش قدس آنلاین، در جلسه ای که شامگاه یکشنبه در همین راستا و با حضوران مدیران دستگاه های اجرایی در ستاد مدیریت بحران تشکیل شد معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار فارس خواستار آماده باش تمامی دستگاه های اجرایی به مدت ۷۲ ساعت شد.

خلیل رضاییان با اشاره به این موضوع که بارش بیش از ۵۰ میلی‌متر باران طی چند ساعت محدود، ممکن است مشکلاتی نظیر سیلاب را به‌دنبال داشته باشد بر لزوم آماده‌باش برای بخش خصوصی و پیمانکاران دستگاه‌های مختلف تاکید کرد.

وی اظهار داشت: باید میزان آمادگی دستگاه‌های اجرایی متناسب با بدبینانه‌ترین حالت در بارندگی‌های پیش رو باشد و در چند روز آینده همه مرخصی‌ها، جلسات، ماموریت‌ها غیر از جلسات ستاد مدیریت بحران لغو شود.

وی بر لزوم خروج تمام دستگاه‌ها،‌ ماشین‌آلات، تجهیزات و مصالح از کارگاه‌های سدسازی، آبخوان‌داری، آبخیزداری، مسیل‌ها  تاکید و بیان کرد: این به معنای تعطیل شدن کارگاه نیست بلکه تمام عوامل بخش‌های دولتی، خصوصی و پیمانکاران پروژه‌های مختلف با ماشین‌آلات باید در محل حضور داشته باشند اما فعالیت کارگاهی انجام نشود.

رضاییان با بیان اینکه در دهه‌های گذشته هم استان فارس و شهر شیراز شاهد بارندگی‌هایی نظیر آنچه برای روزهای دوشنبه و سه‌شنبه پیش‌بینی شده بوده است خاطرنشان کرد: باید به مستندات مکتوب و غیر مکتوب مراجعه کرد تا نقاط بحرانی و مشکل‌زا شناسایی شود و برای رفع آنها تلاش کرد. 

وی با بیان اینکه  اعلام تعطیلی مدارس یا دانشگاه‌ها، برای کاهش میزان آسیب و حفاظت از افراد است نه برای اینکه خانواده‌ها برنامه‌ریزی سفر درون‌شهری یا برون‌شهری داشته باشند افزود: انجام هرگونه سفر غیرضروری ممنوع است.

رضاییان از احتمال مسدود شدن برخی مسیرهای درون شهری نظیر گذرگاه‌های شیراز، برخی پل‌ها و تونل‌ها خبر داد و گفت: در صورت قطعی شدن این موضوع اطلاع‌رسانی عمومی انجام می‌شود.

 

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.