بوشهر- مدیرکل هواشناسی استان بوشهر گفت: بارش رحمت الهی از بامداد امروز در استان بوشهر آغاز شده که تا ساعت شش بامداد در شهرهای مختلف استان بوشهر بین ۱۲ تا ۲۶ میلی‌متر باران بارید.

بوشهر ۲۶ میلی‌متر باران بارید

به گزارش قدس آنلاین، نادر شفیع‌خدایی با بیان اینکه فعالیت سامانه بارشی تا پایان هفته در استان بوشهر مستقر است اظهار داشت: بارش باران از بامداد امروز در تمامی نقاط استان بوشهر آغاز شد که تا ساعت شش بامداد رحمت الهی طراوت خاصی به شهرها و روستاهای استان بوشهر افزوده است.

وی با اشاره به اینکه در برخی نقاط استان بوشهر ۲۶ میلی‌متر بارش باران ثبت شده است خاطرنشان کرد: در شهر بوشهر تاکنون ۱۲ میلی‌متر باران ثبت شده و در گناوه ۱۳، برازجان ۱۳،  جم ۱۵، شنبه دشتی ۲۶، دوراهک دیر ۱۶، بردخون ۱۷ و کنگان ۱۴ میلی‌متر بارش باران ثبت شده است.

مدیرکل هواشناسی استان بوشهر با بیان اینکه بارش باران تا لحظاتی دیگر در مناطق مختلف استان بوشهر شدت می‌گیرد تصریح کرد: تا ساعتی دیگر استان بوشهر دوباره تحت تاثیر سامانه بارش‌زا قرار می‌گیرد و شاهد رگبار باران در نقاط مختلف استان بوشهر هستیم و این در حالی است که بارش شدید باران در بعد از ظهر امروز پیش‌بینی می‌شود که احتمال آبگرفتگی در برخی نقاط وجود دارد.

شفیع‌خدایی با اشاره به اینکه بارش باران در استان بوشهر امسال کاهش چشمگیری داشته است افزود: سالانه بطور متوسط بارش باران در استان بوشهر حدود ۲۵۰ میلی‌متر است که در ۱۰ ماه امسال در شهرستان‌های بوشهر و دشتستان ۱۶ میلی‌متر و در دیگر شهرهای شمالی و جنوبی استان بوشهر بین ۷۰ تا ۸۰ میلی‌متر باران باریده که ۷۵ درصد نسبت به سال بارشی گذشته کاهش دارد.

وی افزود: در بارش‌های امروز اختلال در تردد جاده‌ای، آبگرفتگی معابر و سیلابی شدن مسیل‌ها در مناطق استان بوشهر انتظار می‌رود.

مدیرکل هواشناسی استان بوشهر با اشاره به جهت باد در  ۲۴ ساعت آینده خاطرنشان کرد: مسیر باد در استان بوشهر غالبا جنوب شرقی تا جنوب غربی با سرعت ۱۰ تا ۳۲ کیلومتر در ساعت از اواخر وقت ۱۸ تا ۴۴ کیلومتر در ساعت و بر روی دریا به طور لحظه‌ای بیش از ۶۰ کیلومتر در ساعت پیش‌بینی می‌شود.

شفیع‌خدایی ارتفاع موج دریا در خلیج فارس استان بوشهر را ۳۰ تا ۹۰ سانتیمتر اعلام کرد و افزود: ارتفاع موج دریا از امشب ۹۰ تا ۱۵۰ سانتیمتر و فردا ۱۲۰ تا ۲۷۰ سانتیمتر پیش‌بینی می‌شود.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.