گیلان -مدیرکل هواشناسی گیلان گفت: تا روز چهارشنبه بارش ها به صورت پراکنده در استان ادامه دارد و از همین روز سامانه بارشی دیگری در استان مستقر خواهد شد.

بارش ها از چهارشنبه در گیلان از سر گرفته می شود

به گزارش قدس آنلاین، بهمن کمانگر صبح دوشنبه با اشاره به وضعیت هوای گیلان در روزهای آینده اظهار کرد: بارندگی های پراکنده تا روز چهارشنبه در استان ادامه خواهد داشت.

وی با بیان اینکه در ارتفاعات گیلان بارندگی ها به صورت برف خواهد بود، ادامه داد: سامانه دیگری از چهارشنبه وارد منطقه می شود که در اثر آن بارش ها در استان به صورت برف و باران خواهد بود.

مدیر کل هواشناسی گیلان از تشکیل کمیته «هواراه» در استان خبر داد و افزود: این کمیته با حضور ارگان هایی مانند اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده ای، پلیس راه، جمعیت هلال احمر، شرکت توزیع برق و شرکت برق منطقه ای در سطح استان در محل اداره کل هواشناسی تشکیل شده است تا در برابر بحران های احتمالی آمادگی داشته باشیم.

وی به بارش بیش از ۶۰ سانتی متر برف در استان خبر داد و افزود: سامانه بارشی که از چهارشنبه هفته گذشته برفراز آسمان استان مستقر شد، همراه با وزش باد با سرعت ۲۱ متر بر ثانیه بود و در مناطقی مانند بندرانزلی وزش باد شدید تا ۱۲ ساعت ادامه داشت.

کمانگر با بیان اینکه رطوبت بالا ویژگی این سامانه بارشی بود، ادامه داد: با توجه به اینکه ممکن است ایستگاه های هواشناسی در مناطق مختلف استان دچار مشکل شده و از کار بیفتند، یک کمیته بحران در اداره کل هواشناسی استان جهت انجام اقدامات لازم در این زمینه تشکیل شده است.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.