بردسکن-کارشناس مسئول اقامه نماز اداره کل آموزش و پرورش خراسان رضوی در گفت و گو با قدس آنلاین در بردسکن از نداشتن روحانی در ۶۵ درصد مدارس استان خبرداد.

حجت الاسلام ابوالحسن نبئی افزود: در سطح مدارس استان خراسان رضوی ۵ هزار و ۵۰۰ نفر کار اقامه نماز جماعت در مدارس را برعهده دارند که ازاین تعداد فقط ۲ هزار نفر روحانی می باشند.

وی با بیان اینکه روزانه در ۷ هزار آموزشگاه استان نماز به جماعت اقامه می شود گفت: به خاطر کمبود روحانی  درحال حاضر در ۳۵ درصد از مدارس استان نماز توسط روحانیون به جماعت اقامه می شود و در ۶۵ درصد دیگر از مدارس توسط فرهنگیان این واجب الهی اقامه می شود.

کارشناس مسئول اقامه نماز اداره کل آموزش و پرورش خراسان رضوی به فعالیت های این حوزه در سه مقوله نماز، قرآن و عترت اشاره کرد و  از برگزاری دوره های آموزشی با عنوان نماز با شرکت ۷۰۰ نفراز روحانیون و مدیران مدارس استان  در مشهد خبرداد.

حجت الاسلام نبئی عنوان کرد: با برگزاری این دوره های آموزشی به دنبال ایجاد مدارس نمونه نمازی در استان هستیم.  وی به وضعیت نمازخانه های مدارس در استان اشاره کرد و گفت: ۵۰درصد از مدارس  استان فاقد نمازخانه می باشند که دانش آموزان در فضاهای باز و یا سالن ها نماز را اقامه می کنند.

وی افزود: هرچند طی چندسال اخیر در حوزه احداث نمازخانه ها گام های خوبی توسط دولت و خیران برداشته شده است اما این مهم ناکافی است و می طلبد یک نهضت نمازخانه ساختن در استان  ایجاد شود.   

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.