مشهد- مدال طلای رشته پرتاب نیزه محمد کامیابی جانباز خراسانی توسط خانواده‌اش به موزه آستان قدس رضوی اهدا شد.

مدال طلای جانباز خراسانی به موزه آستان قدس رضوی اهدا شد

به گزارش قدس آنلاین، مسئول گنجینه مدال موزه مرکزی آستان قدس رضوی با اعلام این خبر گفت: محمد کامیابی از ورزشکاران پیشکسوت پارالمپیکی کشور بود که توسط همسرش، مدال طلای مسابقات جهانی «استوک مندویل» انگلستان او در سال ۱۳۶۵ شمسی در رشته پرتاب نیزه، در بهمن ماه ۱۳۹۵ به دفتر نذورات این آستان مقدس تقدیم شد.

مجیدرضا مهردوست اضافه کرد: این اثر ارزشمند اهدایی در خزانه موزه آستان قدس رضوی نگهداری می‌شود و پس از هماهنگی‌های لازم، به صورت ادواری در گنجینه مدال موزه مرکزی آستان قدس رضوی به نمایش در خواهد آمد.

وی بیان کرد: محمد کامیابی، متولد ۱۳۳۳ شمسی در بخش بیدک تربت‌ جام و از جمله قهرمانان ورزشکار تیم جانبازان و معلولان کشور بود که بر اثر جراحات داخلی در سال جاری درگذشت.

همسر این جانباز نیز گفت: به منظور عمل به وصیت همسرم مبنی بر اهدای این مدال به بارگاه ملکوتی حضرت رضا(ع)، آن را به این مجموعه بزرگ موقوفاتی تقدیم کردم.

در حال حاضر مجموعه‌ای منتخب از مدال‌های اهدایی چهره‌های قهرمانان رشته‌های مختلف ورزشی و نخبگان علمی کشور به بارگاه امام هشتم(ع) در گنجینه مدال آستان قدس رضوی در معرض دید عموم قرار دارد و علاقه‌مندان همه روزه می‌توانند از ساعت ۸ تا ۱۷ و ۴۵ دقیقه و در روزهای تعطیل از ساعت ۸ تا ۱۲، از این گنجینه واقع در طبقه دوم موزه مرکزی این آستان مقدس در صحن کوثر حرم مطهر رضوی بازدید کنند.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.