اهواز- قطعی مکرر آب و برق و مشکلات ناشی از طوفان عصر دوشنبه منجر به تجمع اعتراضی مردم مقابل استانداری شد و اکنون بنا بر وعده استاندار شهروندان اهوازی در انتظار توضیحات استاندار در خصوص چرایی مشکلات پیش رو هستند.

مردم خوزستان در انتظار پاسخ استاندار هستند

به گزارش قدس آنلاین، خوزستانی ها این روزها از باران رحمت بسیار دیده اند؛ رودهایشان پرآب شده، سفره های آب زیرزمینی هم تاحدودی ذخیره آبی خود را ترمیم کردند اما در کنار همه این برکات، قطعی مکرر برق و آب مصرفی مردم و به تعطیلی کشیده شدن اداره ها و شهرها و آبادی ها، زندگی جاری و عادی مردم را مختل کرد. سازوکار ذخیره آب و جلوگیری از ایجاد اختلال در زندگی مردم، وظیفه دولت است و تکرار آنچه در خوزستان مایه دردسر مردم شده، نشان از بی تدبیری دولتمردان در حل مشکلات دارد.

پس از آنکه طوفان و مه دست به یکی کردند و سامانه های برق رسانی خوزستان را دچار اختلال های جدی کردند، وزیر نیرو سفری یک روزه به این استان داشت و ماحصل آن، تصویب بودجه ای ۱۰۰ میلیارد تومانی برای عایق کاری تجهیزات برق رسانی استان بود. تصمیمی که بیشتر شبیه نوشدارو است و با اینکه دیرهنگام است اما چاره ای جز پذیرش آن نیست.

با این حال استاندار خوزستان شامگاه دوشنبه و پس از آنکه مردم در تجمعی اعتراضی خواستار رسیدگی به مشکلات زیست محیطی این استان شدند، به مردم وعده داد که به زودی در خصوص این مشکلات به مردم توضیح خواهد داد.

وی اعتراضات مردمی را حق مردم دانست و گفت: به این اعتراضات احترام می گذارم و همواره در خدمت تمامی این عزیزان هستم.

شریعتی به مشکلات و سختی های مردم طی روزهای گذشته اشاره کرد و گفت: من و خانواده ام در همین شهر زندگی می کنیم و در این سختی ها با مردم شریک هستیم.

وی با بیان اینکه از مردم خواسته ایم تا نمایندگانی برای صحبت و گفتگو تعیین کنند، افزود: در پی اعتراضات مردمی در روز گذشته با واسطه فرماندار اهواز از مردم تقاضا کردم که برای ایجاد فضای آرام تر و مناسب تر برای گفتگو، نمایندگانی را تعیین کنند و در استانداری با جلساتی این موضوع را بررسی کنیم اما مردم محل را ترک کردند.

شریعتی ادامه داد: با این حال دغدغه های مسئولان استانی در خصوص این موضوع وجود دارد که با این اعتراضات بیشتر خواهد شد.

این در حالی است که مردم هر چهارسال نمایندگانی از میان خود برمی گزینند و به نهادهایی مانند شورای شهر یا مجلس شورای اسلامی می فرستند تا در کنار همه وظایف خود، بر عملکرد دستگاه های اجرایی نظارت داشته باشند و مطالبات مردم را به گوش مسئولان برسانند.

با این حال مردم خوزستان از استاندار می خواهند انتظارشان برای شنیدن توضیحات وی به عنوان عالی ترین مقام دولت در استان، طولانی نشود.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.