بندرعباس- وزیر اقتصاد و دارایی سامانه جامع گمرک را سبب پایداری اتصال دستگاه‌های مرتبط با حوزه واردات و صادرات دانست و گفت: مدرن‌سازی گمرک به‌نفع اقتصاد کشور و مبارزه با قاچاق کالا و ارز است.

مدرن‌سازی گمرک به نفع اقتصاد کشور است

به گزارش قدس آنلاین، علی طیب‌نیا ظهر سه شنبه پس از بازدید از تاسیسات بندری شهید رجایی با اشاره به اهمیت به‌روز رسانی تجهیزات گمرک ایران اظهار داشت: تشدید اقدامات کنترلی بر مبادی ورودی و خروجی کالا در گمرکات مستلزم به‌روز رسانی تجهیزات و استفاده از تکنولوژی روز در این بخش است.

وی در ادامه گمرک بندر شهید رجایی را بزرگترین گمرک کشور اعلام کرد و بیان داشت: با توجه به اهمیت توجه به تجهیزات مورد استفاده در این گمرک باید برخی نواقص موجود در این حوزه مرتفع شود.

وزیر اقتصاد و دارایی در ادامه با اشاره به تاکید مقام معظم رهبری در زمینه با برخورد با قاچاق کالا و ارز سازماندهی شده است، تصریح کرد: اجرای سامانه جامع گمرکی که اتصال پایداری میان ۲۷ دستگاه مرتبط با حوزه واردات و صادرات کشور را برعهده دارند، توانسته بر حجم وسیعی از تخلفات در این بخش اشرافیت و نظارت داشته باشد.

طیب‌نیا با تاکید براینکه بدون شک مدرن‌سازی گمرک به نفع اقتصاد کشور است، افزود: مبارزه با قاچاق کالا و ارز از بزرگترین برنامه‌ها و وظایف گمرک ایران است که قطعا با به‌روز رسانی تجهیزات در این مجموعه کمک بزرگی در این راستا صورت می‌پذیرد.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.