۲۶ بهمن ۱۳۹۵ - ۱۷:۳۵
کد خبر: 503892

جنجال آفرینی‌های رئیس جمهور آمریکا نه تنها مردم ایران را از ادامه مسیر انقلاب بازنداشت، بلکه در نتیجه اقدام‌های ترامپ مردم ایران بیش از گذشته متحد شدند.

همگرایی مردم ایران در برابر ترامپ

به گزارش قدس آنلاین به نقل از روزنامه البناء لبنان، سیاست های آمریکا درباره ایران از سال 1979 میلادی تا کنون به اندازه نوک سوزن هم تغییر نکرده است. اما ابزارها و شیوه ها تغییر کرده است. آمریکا با سرکشی ها و بلندپروازی های همیشگی خود تلاش می کند به هر شیوه‌ای شده است بار دیگر ایران را زیر کنترل خود در آورد و از این راه به منافع بزرگ خود دست یابد.

دونالد ترامپ رئیس جمهوری آمریکا چندی پیش در صفحه توییتر خود مدعی شد که ایران با آتش بازی می کند و ایرانی ها نمی دانند که باراک اوباما چقدر با آنان مهربان بود اما من مثل اوباما نخواهم بود.

سرنوشت توافق هسته‌ای چگونه خواهد بود؟
ترامپ نخواهد توانست به همین شیوه اظهارات جنجالی خود علیه ایران را ادامه دهد. او در داخل آمریکا با مشکلات بسیاری روبرو است و تنش میان سیاه پوستان و سفید پوستان در این کشور در حال افزایش است. کسانی که پرونده هسته‌ای ایران را دنبال می کنند بر این باورند که ترامپ به سه دلیل نخواهد توانست توافق هسته ای را لغو کند.

توافق بر پایه قطعنامه های سازمان ملل و شورای امنیت در حال اجرایی شدن است. تیره شدن روابط کشورهای اتحادیه اروپا و ترامپ سبب شده است که دولت آمریکا نتواند توافق هسته ای را هدف قرار دهد. افزون بر روسیه نخستین ضامن این توافق و یکی از عوامل اساسی موفقیت آن است. چین هم همواره با ایران در زمینه های سیاسی، اقتصادی و فرهنگی همپیمان است. ترامپ نمی خواهد به تنهایی توافق هسته‌ای را نادیده بگیرد. او با هیاهیو در این زمینه تلاش می کند به امتیازهایی دست یابد. ترامپ نخستین سخنرانی خود را با سخنانی پوپولیستی و عوام گرایانه علیه ایرانی ها آغاز کرد. اما سوالی که در اینجا مطرح می شود این است که آیا این سخنرانی به سود تهران تمام نشد و قدرت این کشور را در رویارویی با آمریکا تقویت نکرد؟

ترامپ احساسات ملی مردم ایران را برانگیخت و همه جریان های ایران را با هم متحد کرد. پوشیده نیست که لابی ایران در واشنگتن بازوی دیپلماسی تهران و یکی از مهمترین لابی ها در آمریکا است. این لابی در امضای توافق هسته‌ای و بهبودی نسبی روابط دوجانبه نقش داشت. کسانی که پرونده هسته ای ایران را دنبال می کنند می گویند که هنوز هم این لابی قدرتمند است و قدرت تاثیر گذاری را دارد.

کسانی که پرونده هسته ای ایران را دنبال می کنند بر این باورند که هنوز هم انقلاب ایران قدرت این را دارد که شعارهای ضد آمریکایی خود را دنبال و آن را در داخل تقویت کند. با جنجال آفرینی های ترامپ اصلاح طلبان و اصولگرایان اختلاف خود را کنار گذاشته اند و این موضوع سبب می شود که ایران در رویارویی با آمریکا به دژی مستحکم تبدیل شود. درباره همسویی اصولگرایان و اصلاح طلبان باید به سخنان حضرت آیت الله خامنه ای در دیدار با فرماندهان نظامی اشاره کرد. ایشان گفتند که هیچ دشمنی نخواهد توانست ایران را از پای در آورد. ما از تهدیدهای ترامپ هراسی ندارد و منتظر پاسخ ایران باشید. همچنین در روز بیست و دوم بهمن حسن روحانی رئیس جمهوری اسلامی در سخنرانی خود در برابر میلیون ها ایرانی گفت که آمریک از منطق تهدید علیه ایران پشیمان خواهد شد. راهپیمایی های سالروز پیروزی انقلاب اسلامی عکس العمل و پیام آشکاری از مردم ایران به اظهارات اخیر رئیس جمهوری آمریکا است. مردم ایران در هنام جنگ و بحران متحد می شود. سیاست های ترامپ اختلاف های داخلی را در ایران از بین برد و نظام ایران را هرچه مستحکمتر کرد.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.