یک وبگاه فلسطینی برای عقب‌نشینی موقت رئیس‌جمهور آمریکا از طرح انتقال سفارت آمریکا به قدس چهار دلیل ذکر کرد که از جمله آنها واکنش‌های شدید عربی و اسلامی به این موضوع است.

4 دلیل عقب‌نشینی «ترامپ» از انتقال سفارت آمریکا به «قدس»

به گزارش قدس آنلاین، «دونالد ترامپ» رئیس‌جمهور آمریکا خلال تبلیغات ریاست‌جمهور خود وعده داده بود سفارت این کشور از تل‌آویو را به قدس منتقل می‌کند اما تقریبا پس از گذشت 25 روز از ورود وی به کاخ سفید، این موضوع عملی نشد.

وبگاه فلسطینی «الرساله» وابسته به حماس در گزارشی در این باره نوشت این عملی نشدن وعده ترامپ دلالت بر آن دارد که وی خطرات ناشی از این اقدام را درک کرده است، این وبگاه سپس چهار دلیل زیر را برای انصراف ترامپ از تصمیم خود ذکر کرد:

اول: رئیس‌جمهور آمریکا بیم آن را دارد که دیوان عالی آمریکا با این طرح مانند طرح مربوط به مهاجران مخالفت کند و اجازه اجرایی شدن آن را ندهد و در نتیجه با شکست دوم در صحنه داخلی روبرو شود.

دیوان عالی آمریکا به صورت موقت مانع از اجرایی شدن طرح دونالد ترامپ برای منع ورود اتباع هفت کشور مسلمان از جمله ایران به خاک آمریکا شده است.

دوم: اعمال فشار کشورهای عربی و اسلامی و هشدار‌های مرتب در خصوص تبعات این تصمیم. روزنامه «معاریو» در همین رابطه نوشت عقب‌نشینی ترامپ در نتیجه فشارهای عربی ، از باب بهبود روابط با جهان عرب و به درخواست مصر و اردن از انتقال سفارت آمریکا به قدس پشیمان شده است.

سوم: آمریکا بیم آن را دارد که پس از این انتقال سفارت، اوضاع در خاورمیانه شعله‌ور شود خصوصا اینکه ترامپ فهمیده است که این تصمیم تمام منطقه را منفجر خواهد کرد و این در حالی است که وی تلاش دارد دو طرف فلسطینی و اسرائیلی را به سمت صلح سوق دهد.

چهارم: فراهم نبودن شرایط مناسب در اسرائیل در نتیجه اتهام‌های فسادی که متوجه «بنیامین نتانیاهو» نخست‌وزیر رژیم صهیونیستی است و نیز ترس از آشفته شدن بیشتر اوضاع امنیتی در کرانه باختری و قدس اشغالی .

منبع: فارس
 

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.