رشتخوار - عضو شورای شهر رشتخوار خواستار تخریب بافت فرسوده شهر رشتخوار شد و گفت: باز سازی بافت‌های فرسوده بدون مشارکت مردم امری محال است.

باز سازی بافت‌های فرسوده شهر رشتخوار  بدون مشارکت مردم  امری محال است

مجید خطایی در گفت و گو با خبرنگار قدس آنلاین روز چهار شنبه  اظهار داشت:بیش از۴۰ درصد  بافت شهر رشتخوار  را بافت  فرسوده تشکیل می دهد  و  علیرغم تقاضا ی شهرداری و شورا ازمالکان جهت تخریب وساخت جدید  بنا به بهانه ارث وارثین زیاد موافق تخریب نیستند.

وی گفت: بافت فرسوده شهر رشتخوار علیرغم زندگی برخی افراد اما  محل نگهداری حیوانات اهلی وآذوقه حیوانات دامداران شده است.

خطایی گفت:شهرداری با کمترین هزینه حاضربه تخریب  بافت فرسوده شهر می باشد و مالکین می توانند از وام مسکن جهت ساخت بنای خود  استفاده کنند.

عضو شورای شهر رشتخوارخاطر نشان کرد: مخالفت مالکین منازل تخریبی باعث اعتراض همسایگان ونمای زشت شهر گردیده ومحل جمع شدن زباله حیوانات خطرناک وخطر امنیت جان مردم گردیده است.

وی گفت: بعضی از مکانهای خطرناک  بافت فرسوده شهر رشتخوار با پیگیری شهرداری وحکم دادستانی  تخریب گردیده است ونیاز به همکاری مردم جهت تخریب وزیبایی معابر و خیابان  های شهر می باشد.

شهردار رشتخوار هم در این رابطه به قدس آنلاین گفت: بدون همکاری و مشارکت شهروندان برای باز گشایی معابر و تعریض خیابانها  در بافت فرسوده شهر امری محال است.

محسن زاهدی با اشاره به هزینه های گزاف در شبکه شهری از جمله تاسیسات  آب و برق  گفت: مداخله در بافت‌های فرسوده بدون مشارکت ساکنان امری محال به نظر می‌رسد که در این راستا توجه به نیازها، خواسته‌ها و همکاری و همراهی ساکنان از اهمیت زیادی برخوردار است.

وی گفت: عدم توجه به بافت‌های فرسوده و سکونت‌گاه‌های غیررسمی علاوه بر مشکلات کالبدی می‌تواند زمینه‌ساز مشکلات اجتماعی، فرهنگی و امنیتی شود.

 زاهدی  گفت: بافت تاریخی و قدیمی شهرهای رشتخوار  که هسته اولیه واصلی شهرها ی رشتخوار را تشکیل می‌دهد ازیک ‌طرف جزء میراث فرهنگی و تاریخی آن شهرها محسوب شده و حفظ، بهسازی کالبدی و توانمندسازی عملکردی آن‌ها اجتناب‌ناپذیر است و از طرف دیگر اغلب این بافت‌ها باگذشت زمان و عدم توجه و نگهداری مناسب، دچار فرسودگی و اضمحلال کالبدی و عملکردی می‌شوند.

وی گفت: بافت فرسوده رشتخوار بیش از ۳۵۰ هکتار است که نیاز مند افزایش اعتبارات و همکاری مردم برای باز سازی و ایمن سازی دارد.

شهر رشتخوار دارای ۲۰ هزار نفر جمعیت است که از ۱۳1۹ دارای شهرداری و همزمان با شهرداری بیرجند ایجاد شده است امام کم توجهی مسئولان و نبود در آمد پایدار باعث عقب ماندگی تاریخی شده است و تزریق اعتبار و همت جهادی مسئولان را برای عمران وآبادانی می طلبد.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.