یزد- مدیرکل دفتر سرمایه‌گذاری خارجی سازمان سرمایه‌گذاری و کمک‌های اقتصادی و فنی ایران گفت: سرمایه‌گذاران خارجی در گذشته تنها در سه یا چهار استان فعال بودند اما طی یک‌سال گذشته ۲۸ استان کشور توانستند درجذب سرمایه‌گذاری‌های خارجی فعال باشند.

وضعیت سرمایه گذاری خیلی خوب است

به گزارش قد س آنلاین، احمد جمالی پیش از ظهر چهارشنبه در نشست تخصصی بررسی الزامات و راهکارهای جذب منابع مالی خارجی در مرکز خدمات سرمایه‌گذاری یزداظهارداشت: ایران اولین کشوری است که در آسیا قوانین جذب سرمایه‌گذاری کرده، امسال و سال گذشته اتفاقات خوبی در حوزه درخواست‌های خارجی در دو بخش سیاسی و اقتصادی رخ داد به نحوی موج سیاسی از بهمن ماه گذشته و موج اقتصادی نیز از خرداد آغاز شد.

 وی افزود: تنوع سرمایه گذاران درایران بالا است و پیش از تنها از چند کشور خاص پیشنهاد سرمایه گذاری داشتیم اما درحال حاضرسرمایه گذاری توسط بسیاری از کشورهای آسیایی و اروپایی در ایران انجام شده و این امرخود نشان‌دهنده این است که استان‌های کشورهر کدام به نوبه خود موقعیت ویژه‌ای برای سرمایه‌گذاری دارند.

جمالی تصریح کرد: تنوع استان‌های مدنظر سرمایه گذاران و تنوع کشورهای سرمایه گذار از جمله شاخص‌ها ی سرمایه گذاری می باشد درگذشته تنها در حوزه برخی صنایع در کشور سرمایه گذاری می شد اما دایره رشته‌های مدنظرسرمایه گذاران خارجی بسیار گسترده شده است.

مدیرکل دفتر سرمایه‌گذاری خارجی افزود: برنامه ریزیهای بلندمدت و کوتاه مدت در حوزه سرمایه گذاری انجام شده تشویق سرمایه ‌گذاری، حمایت از سرمایه ‌گذاری و تسهیل سرمایه ‌گذاری از موارد بسیار مهمی است که باید در این برنامه ریزی ها مدنظر قرار گیرد.

 جمالی خاطرنشان ساخت: تشویق سرمایه‌گذاری کلیدی‌ترین اقدام برای جذب سرمایه‌گذاری است و برای این منظور نیاز است به صورت مناسب و متناوب کشور و ظرفیت‌های آن را عرضه کنیم زیرا در دنیا در این زمینه رقابت وجود دارد.

وی گفت: بازاریابی منطقه‌ای اقدامی است که بسیاری از کشورها در حال انجام آن هستند اما در کشور ما کمتر به این موضوع پرداخته شده است و یکی از اقداماتی که لازم است برای جذب سرمایه‌گذاری خارجی انجام شود، برندسازی است .

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.