رشتخوار -رییس ستاد حوادث شهرستان رشتخوار گفت: محور مواصلاتی سعادت آباد که بر اثر سیلاب های شب گذشته مسدود شده بود بازگشایی شد.

سیلاب خسارت به همراه آورد/محور سیل زده سعادت آباد-رشتخوار باز گشایی شد

 خالقداد عرب در گفت و گو با خبر نگار قدس آنلاین اظهار داشت:با تلاش های بی وقفه ستاد بحران رشتخوار و همراهی مردم محور سعادت آّباد به رشتخوار که از شب گذشته بر اثر سیل و بارش باران مسدود شده بود باز گشایی شد.

 وی گفت: به علت شدت بارندگی و وقوع سیلاب  در  روستا سعادت آباد که در محور منطقه گردشگری گرماب قرار دارد  از شب گذشته تعدادی  واحد مسکونی،مسجد روستا و اراضی زعفران و باغ های پسته خسارات وارد شده و محور این روستا به مرکز تا بعد از ظهر امروز بسته بود که با تلاش مسئولان راه،هلال احمر وستاد بحران باز گشایی و تردد اهالی از سر گرفته شد.

فرماندار رشتخوار گفت: با اقدامات پیشگیرانه صورت گرفته در هیچ کدام از این روستاها تاکنون خسارت جانی نداشتم و فقط یک خود رو در مسیر سیل گرفتار شده که راننده آن توسط اهالی نجات یافت.

عرب با ذکر این که  تمام راه‌های مواصلاتی رشتخوار باز است  و تردد در آنان وجود دارد اظهار کرد: بارش شدید باران در سطح شهرستان موجب آب گرفتگی معابر شهری و روستایی  این شهرستان شد.

 رییس  ستاد بحران رشتخوار گفت: در بارندگی های اخیر تعدادی از  منازل شناسایی و دچار خسارت شده اند و و تعدادی  هم نیاز به تعمیرات دارند.

40 واحد مسکونی خسارت دید

دهیار سعادت آباد رشتخوار  نیز گفت: براثر بارندگی شدید و طغیان رودخانه، راه ارتباطی مرکز این روستا  با شهرستان قطع شده بود که به جهت جاری شدن سیل در محور سعادت آباد و زیر پل راه آهن روستا مجبور به ایجاد راه فرعی از حاشیه این محور شدیم و مشکل  رفع گردید.

علی توکلی  گفت: شب گذشته به دلیل وقوع سیل و تخریب سیل بند روستا  به  ۴۰ منزل مسکونی  و ۱۰۰ هکتار از اراضی کشاورزی و باغی  خسارت وارد شد.

توکلی  با تاکید بر جبران خسارات از سوی ستاد حوادث و دولت گفت:سیل  موجب بسته شدن راه این  روستا توابع بخش مرکزی شهرستان  رشتخوارشد که تلاش برای بازگشایی راه این روستاها پس از فروکش کردن سیلاب‌ها آغاز شد و تا بعد از ظهر امروز ادامه داشت.

مسئول ایستگاه هواشناسی شهرستان رشتخوار هم  در گفتگو با خبرنگار قدس آنلاین  در رابطه با بارندگی ۴۸ ساعت گذشته در سطح این شهرستان گفت: طی بارندگی های ۴۸ ساعت گذشته در سطح شهرستان رشتخوار ایستگاه هواشناسی این شهر میزان بارندگی ۳۵٫۷ میلی متری را به ثبت رساند. حسین دلارامی گفت: میزان بارش ها در سال زراعی جاری تا کنون به بیش از ۷۹ میلی متر رسیده است، که این میزان بارش نسبت به مدت مشابه سال زراعی قبل افزایش ۳۵ درصدی بارندگی ها در سطح شهرستان رشتخوار  را نشان می‌دهد.  

حسین زاده رییس جمعیت هلال احمر رشتخوار گفت: بارش های چند روز اخیر در محورهای رشتخوار باعث مسدود شدن راه مواصلاتی یک  روستا  شده بود که امروز بازگشایی شد. وی  عنوان کرد: در بارندگی های چند روز گذشته بسیاری از منازل مسکونی به دلیل ناایمن بودن سازه ها آسیب دید و امدادرسانی به آسیب دیدگان نیز توسط نیروهای امدادی انجام شده است.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.