۲۷ بهمن ۱۳۹۵ - ۲۲:۳۷
کد خبر: 504356

واعظی با تأکید بر اینکه هر که بخواهد در ستاد آقای روحانی فعالیت کند، قطعا نمی‌ تواند سمت دولتی داشته باشد، یادآور شد: «محمد شریعتمداری» معاون اجرایی رئیس جمهور که ریاست ستاد انتخاباتی رئیس جمهور را عهده دار شده است، با آغاز به کار ستاد انتخاباتی از سمت خود استعفا خواهد داد.

تأیید انتصاب رئیس ستاد انتخاباتی روحانی

به گزارش قدس آنلاین به نقل از  «تابناک»، هرچند انتصاب «محمد شریعتمداری» به عنوان رئیس ستاد انتخاباتی «حسن روحانی»، تاکنون از سوی او نه تکذیب شده و نه تأیید، نزدیکان به دولت یازدهم، احتمال این انتصاب را بسیار بالا می دانند. این انتصاب در فاصله سه ماه مانده تا انتخابات ریاست جمهوری دوازدهم و پس از برطرف شدن تردیدهایی که روحانی برای حضور در انتخابات آینده داشت، نشان می‌ دهد که ستاد انتخاباتی رئیس دولت فعلی پیش از اقدامات سایر کاندیداها از جریان مقابل، کم کم در حال شکل گیری است.


البته این ستاد که از ابتدا قرار بود به ریاست «محمد علی نجفی» آغاز به کار کند و به دلیل مشکلات جسمانی او بر عهده معاون اجرایی رئیس جمهوری گذاشته خواهد شد، به دلیل آنچه در قانون تصریح شده و آن هم ممنوعیت آغاز تبلیغات انتخاباتی پیش از موعد تعیین شده در آن است، هنوز تشکیل نشده تا اطرافیان دولت از هم اکنون بساط تبلیغات را پهن کنند.

امروز سرانجام پس از گذشت بیش از یک هفته، انتصاب رئیس ستاد انتخاباتی رئیس جمهور تأیید و این نکته هم یادآوری شد که «محمد شریعتمداری» معاون اجرایی رئیس جمهور به دلیل آنچه انتصاب او به عنوان رئیس ستاد انتخاباتی روحانی ذکر شده، به زودی از مسئولیت خود استعفا خواهد کرد.

وزیر ارتباطات دولت یازدهم، که عضو شاخص حزب اعتدال و توسعه هم هست، در گفت و گو با خبرنگار «تابناک»، با تأکید بر اینکه هنوز ستاد انتخاباتی «حجت الاسلام والمسلمین حسن روحانی» تشکیل نشده است، اظهار کرد: ستاد انتخاباتی رئیس دولت یازدهم زمانی تشکیل خواهد شد که قانون اجازه بدهد.

«محمود واعظی» در دفاع از تشکیل ستاد انتخاباتی از سوی رئیس جمهوری عنوان کرد: بالاخره آقای روحانی هم باید ستادی داشته باشد. وقتی که گروه های مردمی و جریانات سیاسی می ‌خواهند از ایشان حمایت کنند، بالاخره باید یک جایی باشد که این ها را با هم هماهنگ کند.

این عضو ارشد حزب اعتدال و توسعه، که خود یکی از اعضای ستاد «حسن روحانی» در یازدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری در سال 92 بود، در خصوص انتصاب رئیس این ستاد در این دوره از انتخابات تأکید کرد: این ستاد احتمالا به ریاست آقای شریعتمداری تشکیل خواهد شد.

واعظی در عین حال عنوان کرد:‌ اعضای این ستاد هنوز مشخص نیستند، ولی کم کم آنها نیز مشخص خواهند شد. در حالی‌که احزاب و گروه های سیاسی و حامیان مردمی رئیس جمهوری کار خود را از مدت‌ها پیش شروع کرده اند، در نهایت یک جمع کوچکی هم این ستاد را به عنوان هماهنگ کننده تشکیل می‌ دهند تا کارها را به انجام برسانند.

وی با تأکید بر اینکه هر که بخواهد در ستاد آقای روحانی فعالیت کند، قطعا نمی‌ تواند سمت دولتی داشته باشد، یادآور شد: «محمد شریعتمداری» معاون اجرایی رئیس جمهور که ریاست ستاد انتخاباتی رئیس جمهور را عهده دار شده است، با آغاز به کار ستاد انتخاباتی از سمت خود استعفا خواهد داد.

به گزارش «تابناک»، پیشتر در برخی خبرها آمده بود که «محمد شریعتمداری» از سمت خود در معاونت اجرایی رئیس‌جمهور استعفا خواهد داد، چون مسئولیت ریاست ستاد انتخاباتی «حسن روحانی» را بر عهده گرفته است. همچنین عنوان شده که «محمدعلی نجفی» به‌ دلیل مشکلات جسمی از فعالیت اجرایی در ستاد روحانی عذرخواهی کرده و ریاست اتاق فکر ستاد انتخاباتی رئیس جمهور برای دوازدهمین دوره انتخابات ریاست‌جمهوری را پذیرفته است.

در انتخابات ریاست جمهوری دوره یازدهم «محمدرضا نعمت زاده» و «اکبر ترکان» ریاست و قائم مقامی ستاد انتخاباتی حجت الاسلام و المسلمین حسن روحانی را بر عهده داشتند که برای انتخابات آتی چنین عناوینی به آنها در ستاد انتخاباتی سپرده نشده است.
 

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.