خبرگزاری سی اِن اِن در گزارشی جدید مدعی شد که وزارت دفاع آمریکا ممکن است طرح استقرار و اعزام نیروهای زمینی آمریکا به شمال سوریه را به رئیس جمهور پیشنهاد دهد.

احتمال پیشنهاد پنتاگون برای اعزام نیروهای نظامی آمریکا به سوریه

به گزارش «قدس آنلاین» به نقل از سی اِن اِن، ‌ این خبرگزاری در گزارشی جدید مدعی شد که وزارت دفاع آمریکا ممکن است به  منظور جنگ با داعش طرحی را به رئیس جمهور این کشور پیشنهاد دهد که به موجب آن، برای نخستین بار نیروهای رزمی و زمینی آمریکا به شمال سوریه اعزام می شوند.

یک مقام دفاعی آمریکا به خبرگزاری سی اِن اِن گفت که «این امکان وجود دارد که شما شاهد حضور نیروهای زمینی متعارف [آمریکا] در سوریه برای یک دوره زمانی باشید».

اما این مقام دفاعی گفت که در نهایت، رئیس جمهور آمریکا در اینباره تصمیم گیری خواهد کرد.

این گزارش در ادامه می نویسد که «در صورت تصویب این طرح و اعزام نیروها ظرف چند هفته آتی، عملیاتهای نظامی آمریکا در سوریه به نحو چشمگیری دستخوش تغییر خواهند شد. نوع مأموریت این نیروهای زمینی هنوز روشن نیست؛ اما یکی از اهداف موردنظر، اطمینان خاطر دادن به ترکیه بابت عدم تهدید منافع آنکارا از سوی نیروهای کُرد است».

گفتنی است که دولت اوباما هرگز ایده اعزام نیروهای زمینی را به دلیل خطرات ممکن نپذیرفت. اما تصویب این طرح نشاندهنده تغییری بنیادین در تمایل دولت ترامپ و آمادگی برای پذیرش یک چنین مخاطراتی است.

این طرح همچنین نشانه ای از تمایل فزاینده «جیمز ماتیس» وزیر دفاع آمریکا و ژنرال «ژوزف دانفورد» رئیس ستاد مشترک ارتش این کشور به پذیرش خطرات بیشتر برای نیروهای نظامی آمریکا به امید پیشروی در برابر داعش است.

سی اِن اِن به نقل از مقامات آمریکا گزارش داد که اعزام نیروها به سوریه تنها یکی از چند ایده ای است که ممکن است به رئیس جمهور ارائه شوند.

از سوی دیگر، بحث و گفتگوها در خصوص تغییر بنیادین در نحوه اعزام نیروها به عراق در حال انجام است.

از دیگر موضوعات مورد بحث میان مقامات آمریکا این است که افزایش همکاریها با روسیه و تسلیح گروههای کُرد مورد حمایت واشنگتن در شمال سوریه با خطر خشمگین ساختن مقامات ترکیه همراه است.

شایان ذکر است که تاکنون تنها تیم های کوچکی که بخش اعظمی از نیروهای عملیات ویژه آمریکا را تشکیل می دهند، در حال اجرای عملیات در سوریه هستند.

منبع: خبرگزاری مهر

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.