وزیر جنگ رژیم صهیونیستی، ایران را به تلاش برای تضعیف عربستان متهم کرد.

وزیر جنگ اسرائیل: هدف ایران تضعیف عربستان است

به گزارش «قدس آنلاین» به نقل از رویترز، وزیر جنگ رژیم صهیونیستی  مدعی شد که هدف نهایی ایران تضعیف عربستان سعودی در خاورمیانه است و از این رو خواستار مذاکره با کشورهای سنی حوزه خلیج فارس برای شکست عناصر رادیکال در منطقه شد.

آویدگور لیبرمن در حاشیه کنفرانس امنیتی مونیخ با بیان اینکه منتظر شنیدن اظهارات عادل الجبیر، وزیر خارجه عربستان است گفت: ایران به دنبال تحت تاثیر قرار دادن ثبات در هر کشور خاورمیانه است... مقصد نهایی آنها عربستان است.

وی در ادامه گفت: تفکیک واقعی بین مسلمانان و یهودیان نیست... بلکه بین افراد میانه رو و افراطی است.

این ادعاها درحالی مطرح شده که الجبیر با تکرار ادعاها  و اتهامات خود در کنفرانس امنیتی مونیخ علیه ایران گفت: ترامپ قصد دارد ایران را مهار کند و ما نیز به این مسئله ایمان داریم و ایران بزرگترین کشور حامی تروریسم در دنیا است.

وزیر خارجه عربستان تاکید کرد: ایران به مفهوم شهروندی احترام نمی‌گذارد و  خواستار تبعیت تمامی شیعیان از این کشور است. ایران و شبه نظامیان طرفدار این کشور  در بسیاری از  کشورها را نام امن کرده‌اند.

«عادل الجبیر» در پایان سخنان خود بدون  اشاره به حملات هوایی عربستان به یمن و کشته شدن غیر نظامیان در این کشور گفت ایران به یمن سلاح می فرستد و تهران قصد دارد نظم خاورمیانه را به هم بریزد.

منبع: خبرگزاری تسنیم

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.