مشهد- نماینده ولی فقیه در استان خراسان رضوی گفت: امروزه موضوع تحول در علوم انسانی سر و سامان مشخصی ندارد و در صورتی که دانشگاه بین المللی امام رضا(ع) بخواهد در این عرصه فعال باشد، باید به ‌صورت سخت‌افزاری ورود پیدا کند.

دانشگاه امام رضا(ع) باید به صورت سخت افزاری در عرصه علوم انسانی وارد شود

به گزارش قدس آنلاین، آیت‌الله سید احمد علم‌الهدی در دیدار با رئیس و معاونان دانشگاه بین المللی امام رضا(ع)، ابراز کرد: علوم انسانی‌ که امروز در دانشگاه‌ها تدریس می‌شود، با چنین جهان‌بینی، برای نظام و جامعه و فرهنگ ما کافی نیست.

نماینده ولی فقیه در خراسان رضوی خاطرنشان کرد: مطالب بسیاری با محوریت تحول در علوم انسانی انباشته‌ شده، اما متاسفانه در دانشگاه‌ها همان روش قدیم در حال تدریس است، اگر چیزی تولید شود که بازار ندارد، فایده نیز نخواهد داشت.

وی با اشاره به اینکه دانشجو به دنبال مسائلی کاربردی است که بداند برای آینده‌اش چه منفعتی دارد، تصریح کرد: تشکیل گروهی برنامه‌ریز و بهره‌مندی از تمام امکانات حوزه و دانشگاه در زمینه علوم انسانی، امری ضروری است. باید از هدر دادن نیرو برای تولید صرف محتوا پرهیز شود، زیرا این کار به جز پر کردن کتابخانه‌ها سود دیگری ندارد.

امام جمعه مشهد مقدس گفت: با برگزاری سمینار و جمع‌آوری مقالات، کتابخانه دانشگاه‌ها پر می‌شود، اما عملیاتی صورت نمی‌گیرد، برای ورود عملیاتی، باید دوره‌هایی مانند «اقتصاد اسلامی» برگزار شود.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.