بجنورد- امام جمعه بجنورد گفت: اگر نهادهای فرهنگی استان با یکدیگر هم‌صدا و همراه باشند، به‌خوبی می‌توانند فضای استان را به سمت نهادینه شدن فرهنگ‌های خوب هدایت کنند.

نهادهای فرهنگی استان تک صدایی عمل نکنند

به گزارش قدس آنلاین، آیت‌الله ابوالقاسم یعقوبی در نسشت مسئولان نهادهای مرتبط با مقام معظم رهبری افزود:خداوند متعال همان‌گونه که به انسان دو دست و دو چشم هم داده که این دو چشم علی‌رغم اینکه در کنار یکدیگر هستند ولی باهم مرتبط نیستند.

وی افزود: هر چشم بدون واسطه نمی‌تواند چشم دیگر را حتی تا آخر عمر ببیند اما دست‌های ما همیشه باهم بوده و به یکدیگر کمک می‌کنند از این تعبیر می‌توان به این نتیجه رسید که نهادهای مرتبط با دفتر مقام معظم رهبری (مدظله‌العالی) همچون دودست هستند و در اجرای منویات مقام معظم رهبری مانند دو بازو عمل می‌کنند.
امام‌جمعه بجنورد بیان کرد: نهادهای مرتبط با مقام معظم رهبری باید در همه کارها اعم از فکری، مشورتی و عملیاتی بازو هم باشند و برای رسیدن به اهداف و آرمانهای نظام مقدس اسلامی و چشم‌اندازهای تعیین‌شده از سوی مقام معظم رهبری(حفظه الله)، با استفاده از ظرفیت‌های متقابل با جدیت همکاری کنند .
وی از همه نهادهای مرتبط با دفتر مقام معظم رهبری خواست طبق فرمایش رهبر معظم انقلاب با تشکیل هسته‌های اندیشه‌ورز بر برنامه‌های فرهنگی، اجتماعی و آسیب‌شناسی اشراف کامل داشته باشند.
رئیس شورای فرهنگ عمومی خراسان شمالی عنوان کرد: مسئولین باید مشکلات و موانعی که در اجرای برنامه‌های فرهنگی و اجتماعی، سد راهشان می‌شوند را با دیگر دستگاه‌های مرتبط عنوان کنند و از ظرفیت‌های متقابل آن‌ها در پیشبرد اجرای اهداف نظام بهره ببرند.
یعقوبی افزود: نهادهای مرتبط با مقام معظم رهبری باید با ارتباط تنگاتنگ، مداوم و محسوس، در خصوص کارهای فرهنگی و اجتماعی تعامل و همکاری ویژه‌ای داشته باشند و با مشورت و هم‌اندیشی کارهای فرهنگی را رصد کنند.
وی تصریح کرد: نهادهایی که تحت نظارت مقام معظم رهبری هستند باید آسیب‌های فرهنگی و اجتماعی را پیشگیری کنند و از رسیدن آن‌ها به مرحله درمان جلوگیری کنند.
وی اشاره کرد: در مناسبت‌های مختلف اعم از مذهبی و ملی باید همه نهادهای فرهنگی دخیل باشند و برای هرچه بهتر برگزار شدن آن‌ها کوشش نمایند.
نماینده ولی‌فقیه در خراسان شمالی در ادامه بیان کرد: اگر نهادهای مرتبط با مقام معظم رهبری؛ تعاون، تعامل و ارتباط خوب و سازنده را سرلوحه کار خود قرار دهند، به‌خوبی می‌توانند برنامه‌های فرهنگی استان را به‌پیش ببرند و موانع سد راه را می‌توانند به‌خوبی پیشگیری و یا درمان کنند.
وی با بیان اینکه مسئولان باید به مسائل فرهنگی به‌صورت کلان نگاه کرده و با تعیین چشم‌انداز برای برنامه‌های فرهنگی استان و تقسیم‌کارها بین دستگاه‌های مرتبط، بهتر عمل کنند اظهار داشت: چراکه با جزئی‌نگری نمی‌توان به‌جایی رسید.
امام‌جمعه بجنورد گفت: یکی از مسائل مهمی که مقام معظم رهبری در خراسان شمالی مطرح کردند، مسئله سبک زندگی اسلامی و ایرانی است و این مورد بیشتر به نهادهای مرتبط با مقام معظم رهبری ارتباط دارد و باید همه این نهادها برای اجرای این مسئله همت کنند .
وی از مسئولان فرهنگی استان خواست به‌صورت جزیره‌ای عمل نکنند و با وحدت رویه و همگرایی نسبت به اجرای فرمان‌ها مقام معظم رهبری و پیشبرد اهداف نظام مقدس جمهوری اسلامی عمل کنند.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.