بردسکن- شهرک شاهد روستای ظاهرآباد بردسکن در خطر ریزش قرار دارد.

 گلایه اهالی «شهرک شاهد»بردسکن از مسوولان

رئیس شورای اسلامی روستای ظاهرآباد در گفت و گو با قدس آنلاین اظهار کرد: این شهرک با قدمت ۲۰ ساله دارای ۱۰۰ خانوار از بستگان شهدا و جانبازان این روستای ایثارگر است و علی رغم پی گیری های انجام شده متاسفانه هیچ ارگانی برای  رفع مسایل و مشکلات این شهرک اقدام و عمل نکرده اند.

علی نظافتی که خود فرزند شهید است عنوان کرد: خانه های این شهرک بربستری شوره زار بنا شده و پایه خانه های این شهرک بنیان محکمی ندارد.

وی اظهارداشت: متاسفانه در گذشته مطالعات زمین شناسی قبل از احداث شهرک صورت نگرفته و درحال حاضر دیوارهای این شهرک درحال ریزش است.

وی عنوان کرد: هرساله دیوارهای فروریخته توسط اهالی بازسازی می شود ولی علی رغم بکار بردن مصالح مناسب بازهم دیوارها فرو می ریزد.

رئیس شورای اسلامی روستای ظاهرآباد افزود: در این رابطه مکاتبات زیادی با مسئولان صورت گرفته است ولی تاکنون هیچ ارگانی پاسخ قانع کننده ای را به ما نداده است و اگر حادثه ای در این شهرک رخ دهد چه دستگاهی باید پاسخ گو باشد.

در این رابطه خبرنگار ما نظر احسان میری مدیر بنیاد مسکن بردسکن را جویا شد.

وی گفت: بنیاد مسکن این آمادگی را دارد که برای مقاوم سازی منازل مسکونی این شهرک تسهیلات مقاوم سازی به صورت قرض الحسنه پرداخت کند و با توجه به اینکه فاز دوم طرح هادی روستای ظاهرآباد در دست اجرا است.

وی افزود:  بنیاد مسکن این آمادگی را نیز دارد برای آسفالت  معابر آن قیر مورد نیاز را به صورت رایگان در اختیار ساکنان قرار دهد اما اجرای آن با مشارکت مردم و با نظارت  کارشناسان این مدیریت خواهد بود.

امید است مسئولان امر در جهت رفع این مشکل قبل از هرگونه سرمایه گذاری مطالعات زمین شناسی را انجام داده تا از صرف هزینه بیهوده جلوگیری به عمل آید.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.