بجنورد- معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار خراسان شمالی گفت: ارج نهادن به هنر تعزیه، سبب حفظ فرهنگ دینی و مقابله با تهاجم فرهنگی غرب می شود.

ارج نهادن به هنر تعزیه سبب حفظ فرهنگ دینی می شود

به گزارش قدس آنلاین، محمدتقی ایرانی، نمایش تعزیه را اوج هنر و بهترین روش برای مقابله با شبیخون فرهنگی و فرهنگ هجومی غرب دانست.

وی عنوان کرد: در شرایط امروز که جامعه مورد هجوم فرهنگ بیگانه قرار گرفته است، ترویج فرهنگ دینی و ملی با استفاده از زبان هنر، نقش بسزایی در مقابله با هجمه های دشمنان دارد.

ایرانی از تعزیه به عنوان هنری حماسی یاد کرد که محرم و صحنه های قیام عاشورا را با هنرمندی تمام به نمایش می گذارد و ذهن مخاطبان را با پیام های واقعی و حقیقی عاشورا بیش از پیش پیوند می دهد.

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار خراسان شمالی با اشاره به ارادت مردم به امام حسین(ع) و ائمه اطهار(ع)، اظهار کرد: ارج نهادن به هنر تعزیه سبب حفظ فرهنگ دینی و تمدن اسلامی می شود.

ایرانی با بیان اینکه تعزیه یکی از هنرهای ارزشمندی است که از منظر مذهب، مورد اقبال مردم قرار دارد، تصریح کرد: این هنر مقدس در کشور و نیز استان خراسان شمالی باید حفظ و حراست شود.

وی با اشاره به همایش فعالان و پیشکسوتان هنر تعزیه خراسان شمالی، گفت: هنرمندانی که در این زمینه فعالیت می کنند، گنجینه های ارزشمندی هستند که حرکتی که معیارش حمایت از ولایت و قیام برای بقای ولایت است را برای مردم به نمایش می گذارند.

همایش فعالان و پیشکسوتان تعزیه خراسان شمالی، ۱۴ اسفندماه جاری به میزبانی شهرستان شیروان برگزار می شود.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.