مشهد- لازم نیست حتماً مادر باشی تا دلت پر شود از حس غصه و چشمانت ابری، برای دستان بیش از۲۰ کودکی که به سویت تمنا دارند تا تو آن‌ها را در آغوش بگیری و نوازش‌شان کنی و آن‌ها مدام به توبگویند مامان...

لازم نیست حتماً مادر باشی!

سرورهادیان:این صحنه‌ای است که پس از ورود به شیرخوارگاه حضرت علی اصغر(ع) با آن روبه‌رو می‌شوی و تا مدت‌ها این حس با تو همراه است که‌ای کاش قدرت یک مادر برای همه این بچه‌ها را داشتی.

به کلاس هایی می‌روم که نامشان براساس گروه سنی و آموزش متفاوت است. کلاس‌های آرزو، نسترن، سارگل و... تعدادی برایم خوشامد گویی را می‌خوانند و بزرگ ترها شعر فصل‌های سال را.

دیدن بازی بچه‌ها همیشه آرامش خاصی را برایمان به همراه دارد. حالا به اتاق‌هایی خواب آن‌ها می‌روم، تخت‌ها و ملحفه‌های یک شکل و اسباب بازی‌های شبیه هم توجه مرا جلب می‌کند.

مدیر بهزیستی مشهد در تور بازدید از شیرخوارگاه حضرت علی اصغر(ع) که روز گذشته برگزار شد، می‌گوید: متأسفانه آمار نشان دهنده روند رو به رشد پذیرش مددجویان کودک به این مرکز است .

قیصری تأکید می‌کند: خوشبختانه ما به جهت تجهیزات مشکلی نداریم، اما بعد احساسی و عاطفی کودکان و نیاز به مهر مادری را نمی‌توان پر کرد.

وی تأکید می‌کند: در این مرکز تمامی کودکان با حکم قضایی پذیرش می‌شوند وتمامی کودکان ازنوزاد یک روزه تا شش ساله دختر و پسر در سه گروه دراین مرکز پذیرش می‌شوند.

وی کودکان این مرکز را شامل کودکان بدون سرپرست یا رها شده و بدسرپرست موقت و دایم اعلام می‌کند و می‌افزاید: اولویت ما براساس کودک‌محوری و همه تلاش مجموعه بر آن است که کودک در خانواده‌ای خوب بزرگ شود که اکنون شمار آن‌ها ۱۸۰ نفر است .

مدیر شیرخوارگاه حضرت علی اصغر(ع) نیز در باره نحوه واگذاری کودکان برای فرزندخواندگی تأکید می‌کند: طبق قانون به زن و شوهری که پنج سال پس از ازدواج بچه‌دار نشوند و سپس خانم‌های مجرد یا بدون همسر بالای ۳۰ سال و در نهایت اولویت به خانواده‌ای که با وجود داشتن فرزند متمایل به سرپرستی هستد کودک با شروط قانونی واگذار می‌شود.

فرخنده پناهنده تصریح می‌کند: واگذاری کودک به مردان تنها، طبق قانون میسر نیست و به دختران یا زنان مجرد بالای ۳۰ سال نیز فقط کودک دختر واگذار می‌شود.

وی شمار خانواده‌های منتظر برای فرزندخواندگی را بیش از ۳ هزار خانواده اعلام می‌کند و می‌افزاید: ماهانه بین ۱۵ تا ۲۰ خانواده برای دریافت سرپرستی کودک مراجعه می‌کنند.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.