آمریکایی‌ها و هم‌پیاله‌های آن از طریق به راه انداختن پروژه ایران‌هراسی تلاش می‌کنند تا مسأله رژیم صهیونیستی به عنوان تهدید اصلی جهان اسلام را به حاشیه رانده و به جای آن، ایران را به عنوان تهدید اصلی کشورهای عربی ـ اسلامی جلوه دهند

«ایران‌هراسی»؛ پروژه محکوم به شکست ورشکستگان غربی ـ عربی علیه جمهوری اسلامی

به گزارش قدس آنلاین به نقل از ویژه نامه بیت المقدس؛ پس از پیروزی انقلاب اسلامی ایران در حدود 40 سال پیش تعداد زیادی از دولت‌های منطقه‌ای و بین‌المللی علیه این نظام نوپای اسلامی بسیج شده و در مقابل آن صف‌آرایی کردند. از آن زمان تاکنون دشمنان جمهوری اسلامی ایران توطئه‌های بسیاری را برای نابودی حکومت جمهوری اسلامی، طراحی کرده و می‌کنند؛ از به راه انداختن جنگ تحمیلی 8 ساله گرفته تا ارایه‌ انواع حمایت‌ها به گروهک تروریستی منافقین برای ضربه زدن به ارکان نظام اسلامی و ... .

در کنار تمامی این توطئه‌ها، پروژه «ایران‌هراسی» نیز از جمله طراحی‌های بزرگی است که کشورهای غربی ـ عربی تحت رهبری ایالات متحده آمریکا، آن را برای ضربه وارد آوردن بر پیکره ایران اسلامی، از مدت‌ها پیش در دستور کار خود قرار داده‌اند.

پروژه «ایران‌هراسی» پس از سلسله پیروزی‌های محور مقاومت در منطقه و توفیقات روزافزون آن به رهبری جمهوری اسلامی ایران طی سالهای گذشته، بیش از پیش تشدید شده است. در حال حاضر، کشورهای عضو شورای همکاری خلیج فارس و در رأس آنها عربستان سعودی به همراه کشورهای غربی به ویژه انگلستان، با حمایت رژیم صهیونیستی که همگی در زیر چتر رهبری آمریکا قرار دارند، پرچمدار «ایران‌هراسی» در سطوح مختلف منطقه‌ای و بین‌المللی هستند.

یکی از علت‌های اصلی تشدید پروژه «ایران هراسی» که در واقع آمریکایی‌ها بازیگردان آن هستند، اقدام جمهوری اسلامی ایران در به شکست کشاندن طرح شیطانی تشکیل «خاورمیانه جدید» است. آمریکا و غرب از سالها پیش در صدد اجرایی ساختن این نقشه شوم در منطقه برآمدند؛ نقشه‌ای که تحقق آن، بدون شک ملت‌های منطقه را با سرنوشتی مبهم و سرشار از تلخی مواجه می‌ساخت.

آمریکا و غرب قصد داشتند تا با تجزیه کشورهای مختلف منطقه از جمله سوریه و عراق زمینه تشکیل خاورمیانه جدید را فراهم آورند. هدف اصلی از اجرایی ساختن این نقشه شیطانی، تضعیف کشورهای منطقه و در مقابل، تقویت قدرت رژیم صهیونیستی و افزایش ضریب امنیت آن بود. با این حال، جمهوری اسلامی ایران با اعمال نفوذ گسترده در کشورهای منطقه و همچنین بهره‌برداری از ظرفیت‌های سیاسی و نظامی فراگیر خود، هیچگاه اجازه نداد تا شیطان بزرگ و ایادی آن به خواب خود برای ملت‌های منطقه جامه عمل بپوشانند.

علاوه بر این، طی سالهای گذشته مزدوران آمریکا و کشورهای غربی ـ عربی در رویارویی با نیروهای مقاومت به رهبری جمهوری اسلامی ایران در جبهه‌های مختلف نبرد در منطقه، متحمل شکست‌های سنگینی شده‌اند. این شکست‌ها به ویژه در عراق و سوریه هزینه‌های سیاسی و اقتصادی هنگفتی را به برخی کشورها از جمله آمریکا و عربستان سعودی تحمیل کرده است. بنابراین، طبیعی است که بازندگان نبردهای سرنوشت‌ساز منطقه برای خدشه وارد کردن به چهره جمهوری اسلامی ایران به عنوان عامل اصلی و اساسی شکست‌هایشان، بر موج ایران هراسی سوار شوند.

در شرایط کنونی، هدف اصلی از پروژه ایران هراسی آمریکا و محور غربی ـ عربی، مهار ایران در منطقه و جلوگیری از گسترش نفوذ آن است. آمریکایی‌ها و هم‌پیمانان آن به خوبی می‌دانند که جمهوری اسلامی ایران طی سالهای گذشته جایگاه نظامی و سیاسی مهمی را در منطقه تصاحب کرده است، به گونه‌ای که هیچیک از بحران‌های ایجاد شده در آن بدون مشارکت تهران، قابل حل نبوده و نخواهد بود. از همین روی، آنها تمام تلاش خود را به کار بسته‌اند تا از نفوذ ایران در منطقه بکاهند و یا حداقل مانع از گسترش آن شوند.

در این میان، کوبیدن بر طبل ایران‌هراسی توسط ایالات متحده آمریکا و هم‌پیمانان غربی ـ عربی آن، برای رژیم صهیونیستی نیز خالی از لطف نیست. آمریکایی‌ها و هم‌پیاله‌های آن از طریق به راه انداختن پروژه ایران‌هراسی تلاش می‌کنند تا مسأله رژیم صهیونیستی به عنوان تهدید اصلی جهان اسلام را به حاشیه رانده و به جای آن، ایران را به عنوان تهدید اصلی کشورهای عربی ـ اسلامی جلوه دهند.

علاوه بر این، جمهوری اسلامی ایران از مدت‌ها پیش به دلیل سیاست‌های عزتمندانه و قاطعانه خود در مقابل استکبار جهانی و در رأس آن آمریکا و رژیم صهیونیستی، محبوبیت بسیاری در نزد ملت‌های مسلمان و آزاده در سطح منطقه و جهان به دست آورده است. یکی دیگر از اهدف مهم پروژه ایران هراسی، خدشه وارد آوردن به این محبوبیت و تضعیف پایگاه مردمی جمهوری اسلامی ایران محسوب می‌شود.

آمریکایی‌ها و متحدان آنها در هراس هستند که مبادا روزی کشورهای مختلف یکی پس از دیگری به تأسی از جمهوری اسلامی ایران، سیاست خارجی خود را بر مبنای ایستادگی در مقابل زیاده‌خواهی‌ها و زورگویی‌های استکبار جهانی استوار ساخته و دیگر تَن به خواسته‌های نامشروع آنها ندهند. در حقیقت، آنها تلاش می‌کنند تا از طریق ایران هراسی، زمینه جدایی افتادن میان جمهوری اسلامی ایران و کشورهایی را که قصد دارند از آن به عنوان یک الگو پیروی کنند، فراهم آورند.

به نظر می‌رسد که پس از روی کار آمدن «دونالد ترامپ» به عنوان رئیس جمهور جدید آمریکا پدیده ایران‌هراسی تشدید شده است. آمریکایی‌ها برای پیشبرد هرچه بیشتر این پروژه محکوم به شکست، عربستان سعودی را به عنوان مسئول اصلی آن انتخاب کرده‎‌اند. اظهارات تکراری و مشمئزکننده گاه و بی‌گاه «عادل الجبیر» وزیر خارجه سعودی علیه ایران در مناسبت‌های مختلف، خود به تنهایی گواه بر این مدعاست.

در راستای پیاده سازی همین پروژه حدود یک ماه پیش «خالد بن أحمد آل‌خلیفه» وزیر خارجه بحرین اعلام کرد که کمیته‌ای تحت عنوان «دخالت های ایران در امور کشورهای عربی»! در اتحادیه عرب تشکیل شده است که بحرین، مصر، امارات و عربستان از اعضای آن هستند.

حکام عرب از جمله مسوولان رژیم‌های آل‌خلیفه و آل‌سعود برای توجیه سیاست‌های خصمانه خود در قبال ایران از طریق موج‌سواری با پروژه ایران‌هراسی، مدعی دخالت‌ تهران در امور داخلی کشورهای عربی هستند. این در حالی است که آنها تاکنون حتی یک مدرک قابل استناد برای اثبات این ادعای مضحک به افکار عمومی ارائه نکرده‌اند.

سعودیها امروز در حالی پرچمدار اصلی پروژه ایران‌هراسی در منطقه هستند که از پیشتر با دخالت‌های مستقیم خود در امور کشورهایی نظیر یمن و بحرین و همچنین دخالت‌های غیرمستقیم در کشورهایی همچون سوریه و عراق، زمینه‌های برافروخته شدن آتش‌های شعله‌ور کنونی در منطقه را فراهم آوردند.

با تمام این‌ها، امروز نه تنها قدرت جمهوری اسلامی ایران در منطقه ـ چه در عرصه سیاسی و چه در عرصه نظامی ـ تضعیف نشده، بلکه تقویت نیز شده است. علاوه بر این، تلاشها برای منزوی ساختن ایران ناکام ماندند و امروز هیچ بحرانی در هیچ نقطه‌ای از منطقه بدون مشارکت تهران قابل حل نخواهد بود. افزون بر این، همچنان بر محبوبیت جمهوری اسلامی ایران در نزد افکار عمومی ملت‌های مسلمان و آزاده افزوده می‌شود و این‌ها جملگی یک معنا دارند و آن چیزی نیست جز ناکامی پروژه «ایران‌هراسی»./

انتهای پیام

رامین حسین آبادیان

ویژه نامه بیت المقدس دوشنبه هر هفته ضمیمه روزنامه قدس منتشر می شود.

منبع: روزنامه قدس

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.